Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. marts 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Hallum
Hvilken langhalet fugl fra Tanzania (Læst 281 gange) Postet d. 09-03-19 kl. 17:59
Hej

Kan jeg få artsbestemt denne fugl ?

Den er set i Arusha i Tanzania her i februar.

Mvh

Per Hallum

Hvilken langhalet fugl fra Tanzania (Hej
Kan jeg få artsbestemt denne fugl ?
Den er set i Arusha i Tanzania her i februar.
Mvh
Per Ha)
Per Hallum har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1583 x 1080)
Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(50)
#1 Svar postet d. 09-03-19 kl. 18:57. Emne: Hvilken langhalet fugl fra Tanzania
Ligner en Turako af en slags, der er en grå en, der hedder noget i retning af Grey go away bird, men om det lige er den--

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Peter Krogh

Svaraktivitet:

(9)
#2 Svar postet d. 09-03-19 kl. 19:21. Emne: Hvilken langhalet fugl fra Tanzania
Ligner en Mouse bird, men hvilken?

Mvh

Peter

Besvar | Kommentér

Carsten Skejø

Svaraktivitet:

(4)
#3 Svar postet d. 09-03-19 kl. 20:45. Emne: Hvilken langhalet fugl fra Tanzania
Hej Per

Som Eva skriver. Grey go-away-bird

Mvh. Carsten Skejø

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Hallum
#4 Kommentar postet d. 09-03-19 kl. 21:14. Emne: Hvilken langhalet fugl fra Tanzania
Mange tak for jeres bud - må lige spørge om Grey go-away-bird har røde ben ??

/Per

Besvar | Kommentér

Poul Ulrik

Svaraktivitet:

(5)
#5 Svar postet d. 10-03-19 kl. 06:08. Emne: Hvilken langhalet fugl fra Tanzania
Hej Per,

Du har helt ret i, at en Grey go-away-bird ikke har røde ben. Det er en Speckled mousebird (Colius striatus).

Vh Poul

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Hallum
#6 Kommentar postet d. 10-03-19 kl. 18:57. Emne: Hvilken langhalet fugl fra Tanzania
Mange tak for svarene - herligt når der er enighed

/Per

Besvar | Kommentér

Poul Ulrik
#7 Kommentar postet d. 13-03-19 kl. 13:11. Emne: Hvilken langhalet fugl fra Tanzania
Hej Per,

Hvad mener du med enighed? Er det ironisk ment?

Vh Poul

Besvar | Kommentér

Per Hallum
#8 Kommentar postet d. 13-03-19 kl. 13:58. Emne: Hvilken langhalet fugl fra Tanzania
Jeg syntes det til tider er vildt svært at artsbestemme. Syntes derfor at det er dejligt, at der bydes ind med forslag, selv om man ikke er helt sikker - ( Naturligvis - bare man skriver at man ikke er sikker)

Det er inspirerende for de øvrige når der kommer et bud, og det hjælper videre - kunsten er jo så at respektere forkerte forslag, og diskutere med gensidig respekt.

Jeg mærker jo også, at der er folk herinde som er meget underdnalige.

Herligt nor forslagene diskuteres, og når det ender i en fælles opfattelse

Jeg syntes det er et fedt forum, og håber at der er mange som for fornøjelse ved at hjælpe mig med at artsbestemme mine fugle.

Det skal være sjovt og lærerigt for alle

Besvar | Kommentér

Poul Ulrik
#9 Kommentar postet d. 13-03-19 kl. 15:29. Emne: Hvilken langhalet fugl fra Tanzania
Hej Per,

Jeg er helt enig i dine betragtninger om dette forum, men undrede mig blot over ordet "enighed" i tråden her.

Det er ikke så tit, jeg blander mig i bestemmelserne her, men Go-away-bird var dog et fejlskud, som jeg faldt over. Speckled mousebird er i øvrigt klart mindre end en Go-away-bird, men det er jo svært at bedømme størrelsen på et foto. Jeg gad i øvrigt godt selv besøge Tanzania

Vh Poul

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator