Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. marts 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

kim fogt
Hjælp til ID - Hvilken svirreflue? (Læst 79 gange) Postet d. 13-03-19 kl. 18:09
Hej,

Jeg fandt denne svirreflue på Djursland, den var død på dette tidspunkt, så dato kan jeg ikke være behjælpelig med.

Synes den ligner noget bredfodsflue, men er ikke helt sikker. Kan I hjælpe med ID?

vh

Kim

Hjælp til ID - Hvilken svirreflue? (Hej,

Jeg fandt denne svirreflue på Djursland, den var død på dette tidspunkt, så dato kan jeg ikk)
kim fogt har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#1 Kommentar postet d. 13-03-19 kl. 20:17. Emne: Hjælp til ID - Hvilken svirreflue?
Et gæt er en han af den almindelige Skjold-Bredfodsflue, vurderet ud fra bagkroppen. Men mere bentøj ville hjælpe bestemmelsen.

Besvar | Kommentér

kim fogt
#2 Kommentar postet d. 13-03-19 kl. 20:53. Emne: Hjælp til ID - Hvilken svirreflue?
Tak for hjælpen, Jeg har lige et billede af et af benene, som dog er faldet af den.

vh

Kim

Hjælp til ID - Hvilken svirreflue? (Tak for hjælpen, Jeg har lige et billede af et af benene, som dog er faldet af den.

vh

Kim)
kim fogt har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen

Svaraktivitet:

(1448)
#3 Svar postet d. 14-03-19 kl. 23:36. Emne: Hjælp til ID - Hvilken svirreflue?
Jeg tvivler på, den kan komme længere.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator