Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. marts 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Sigrid Lynæs Larsen
Laksefarvet voksskind (Peniophora incarnata) ? (Læst 64 gange) Postet d. 17-03-19 kl. 18:18
Fundet d.d. i ældre læhegn voksende på et løvtræ, som jeg tror er grøn-/hvidel.

Er det laksefarvet voksskind?

Laksefarvet voksskind (Peniophora incarnata) ? (Fundet d.d. i ældre læhegn voksende på et løvtræ, som jeg tror er grøn-/hvidel.

Er det laksefarve)
Sigrid Lynæs Larsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Sigrid Lynæs Larsen
#1 Kommentar postet d. 17-03-19 kl. 18:19. Emne: Laksefarvet voksskind (Peniophora incarnata) ?
Samme svamp, lidt større afstand.

Laksefarvet voksskind (Peniophora incarnata) ? (Samme svamp, lidt større afstand.)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(42)
#2 Svar postet d. 17-03-19 kl. 18:23. Emne: Laksefarvet voksskind (Peniophora incarnata) ?
Hej, jeg tænker en lædersvamp (tykkere og blegere end L.voksskind) og på el er Rynket klart mest oplagt. Den bløder, hvis du kradser i den....prøvede du det?

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Sigrid Lynæs Larsen
#3 postet d. 17-03-19 kl. 18:44. Emne: Laksefarvet voksskind (Peniophora incarnata) ?
Nej, den bløder ikke når den bliver såret.

Men jeg lagde mærke til, at den har tendens til at blive lidt hat-agtig i overkanten af frugtlegemet. Jeg har vedhæftet et foto af et frugtlegeme, der vokser en halv meter højere oppe, og jeg mener, at det er samme svamp. Fotoet viser tendensen til at blive hat-agtig i overkanten af frugtlegemet.

Laksefarvet voksskind (Peniophora incarnata) ? (Nej, den bløder ikke når den bliver såret.

Men jeg lagde mærke til, at den har tendens til at bli)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7288)
#4 Svar postet d. 20-03-19 kl. 10:22. Emne: Laksefarvet voksskind (Peniophora incarnata) ?
Det er nu nok Rynket Lædersvamp alligevel, den skal have lidt væde for at den reagerer når den som her er gammel og tør, giv den en fugtig negl eller bid i den, så skal der nok ske noget

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator