Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
16. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

JJ Kjærgaard
Hvorfor vil solsorten ikke bo i solsortekassen? (Læst 6088 gange) Postet d. 24-05-08 kl. 10:27
For nogle år siden byggede jeg en solsortekasse efter vejledning. Ingen fugl har været interesseret (vi har solsorte). Kassens åbning vender mod nord i udkanten af en åben, lille skov. Hvad er der i vejen med kassen?

Hvorfor vil solsorten ikke bo i solsortekassen? (For nogle år siden byggede jeg en solsortekasse efter vejledning. Ingen fugl har været interesseret )
Foto: JJ Kjærgaard
Kommentér

Jens Elm Sørensen
#1 postet d. 24-05-08 kl. 10:35. Emne: Hvorfor vil solsorten ikke bo i solsortekassen?
Det skyldes nok placeringen. Den er for åben. Solsorten bygger normalt sin rede godt skjult f.eks. i en tæt busk, hæk eller på en gesims under tagudhæng.

Kommentér

Niels J. Henriksen
#2 postet d. 24-05-08 kl. 22:56. Emne: Hvorfor vil solsorten ikke bo i solsortekassen?
Nu er det næppe nødvendigt at sætte kasser op til solsosrte. De bygger allevegne, træer, buske, stolper, gesimser, brændestabler, carporte - lad bilen stå så byggger de på den. Så sæt et brædt mere på den kasse med et hul i og lad en anden bruge den.

Kommentér

Lis Andersen
#3 postet d. 24-05-08 kl. 23:13. Emne: Hvorfor vil solsorten ikke bo i solsortekassen?
Jeg var så heldig i 2007 at få nogle billeder af solsørteunger de havde bygget rede på min husmur

Hvorfor vil solsorten ikke bo i solsortekassen? (Jeg var så heldig i 2007 at få nogle billeder af solsørteunger de havde bygget rede på min husmur)
Foto: Lis Andersen
Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator