Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Natur- og miljøpolitik -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jesper Leegaard
danskernes natur-syn (Læst 748 gange) Postet d. 02-04-19 kl. 18:58
Hej

Jeg arbejder i en Boligforening og vi får jævnligt "De almindelige danskers" problemer ind på livet. I dag fik vi dette problem fra en beboere:

"Der var nogle huller langs soklen, som jeg troede var fra myrer. Da jeg sprøjtede myrergift i hullerne, kom der pludselig en bi kravlende op fra en af hullerne af.

Hældte efterfølgende kogendevand på hullerne og dækkede dem til. Men der er kommet nye huller".

Det er desværre en hel typisk reaktion fra beboere, på alt fra myrer til humlebier - vi vil bare ikke have dem, hvor vi bor. Man græmmes over folks viden om natur og deres natursyn. jeg ha vedhæftet et foto af bien, som jeg ikke kender navnet på.

Venlig hilsen

Jesper

danskernes natur-syn (Hej

Jeg arbejder i en Boligforening og vi får jævnligt "De almindelige danskers" problemer ind på)
Jesper Leegaard har vedhæftet dette billede
Kommentér

Poul Evald Hansen
#1 Kommentar postet d. 20-04-19 kl. 08:29. Emne: danskernes natur-syn
Ja, vi skal have folk til ikke at være så bange for naturen.Jeg kender det også fra Galgebakken i Albertslund, hvor driftsafdelingen excellerer i fjernelse af skadereder.

Kommentér

Brian Willum Petersen
#2 Kommentar postet d. 27-10-19 kl. 13:06. Emne: danskernes natur-syn
Hej Jesper.

Bien er i øvrigt en jordbi i slægten Andrena, måske A. clarkella, A. praecox eller en lignende.

mvh Brian.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator