Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. april 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Jørgen Grønbjerg
Spurvehøg på jagt i skumringen? (Læst 260 gange) Postet d. 05-04-19 kl. 21:44
Hej

Her til aften - ret præcist 20.30 - i skumringen, kom en "rovbørge" susende - kastende sig til højre og venstre - gennem luften i havemiljøet i Vrads, Silkeborg Kommune.

Solsortene var i alarmberedskab - bedømt på deres "alarmkald"....

Men kan det passe, at f.eks. en Spurvehøg jager så sent på dagen - som for om muligt at snuppe sig en gang "natmad"???

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(2801)
#1 Svar postet d. 05-04-19 kl. 21:50. Emne: Spurvehøg på jagt i skumringen?
Ja, det lyder klart som en Spurvehøg, den har måske ikke fanget noget resten af dagen og har set sit snit til lidt kramsfugl til aftensmad Jeg tror ikke det er så ualmindeligt, selv på den tid af dagen.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#2 Kommentar postet d. 05-04-19 kl. 22:03. Emne: Spurvehøg på jagt i skumringen?
Tak, Henrik, for dit kvikke svar, som jeg anser for validt.

Afventer evt. øvrige svar/kommentarer....

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

ole sørensen
#3 Kommentar postet d. 06-04-19 kl. 02:11. Emne: Spurvehøg på jagt i skumringen?
.... jeg mener (personligt og helt og aldeles uvidenskabeligt) at have erfaring for, at mindre fugle skælder endnu mere ud på ugler end på feks spurvehøge....men det bringer os selvfølgeligt ikke tættere på, hvilken fugl “din rovBørge” var for én.......

Mvh Ole

Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen

Svaraktivitet:

(683)
#4 Svar postet d. 06-04-19 kl. 06:53. Emne: Spurvehøg på jagt i skumringen?
Jagtmønstret tyder på Spurvehøg, og den jager mest intensivt i skumringen.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#5 Kommentar postet d. 06-04-19 kl. 23:32. Emne: Spurvehøg på jagt i skumringen?
Tak for svar og kommentar

Jeg er ikke selv i tvivl om, at det vitterligt VAR en Spurvehøg jeg så, - især ikke efter at have læst tråden her

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator