Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. april 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gitte Brøsted

Ny på F&N
Havørne rede? (Læst 368 gange) Postet d. 07-04-19 kl. 21:34
Var lige på en frisk aften tur på lolland og mødte denne store rede. Beklager den dårlige billede kvalitet, det er taget med mobil i skumring, ca 100 m afstand. Hvis man ser venstre for renden kan man ane at der sidder to fugle ved siden af hinanden i træet. Er der andre fugle der laver tilsvarende store reder eller er det havørne som antaget?

Havørne rede? (Var lige på en frisk aften tur på lolland og mødte denne store rede. Beklager den dårlige billede kv)
Gitte Brøsted har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

ole sørensen

Svaraktivitet:

(490)
#1 Svar postet d. 07-04-19 kl. 21:49. Emne: Havørne rede?
...det tror jeg bestemt, du har ret i....

Mvh Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gitte Brøsted

Ny på F&N
#2 Kommentar postet d. 08-04-19 kl. 08:38. Emne: Havørne rede?
Mange tak for dit svar.

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(733)
#3 Svar postet d. 08-04-19 kl. 09:09. Emne: Havørne rede?
Det kunne jo være reden i linket her, du har været ved at komme for tæt på. Der er oprettet en beskyttelseszone rundt om skoven hvor reden er, hvortil offentligheden ikke har adgang, men ved ikke hvor stort område der er tale om.

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Gitte Brøsted

Ny på F&N
#4 Kommentar postet d. 08-04-19 kl. 10:05. Emne: Havørne rede?
Tak for linket. Men det er ikke der jeg har været. Skoven jeg fandt reden i, er meget off the grid så der er minimalt af gå turs gæster + reden ligger et par km fra hvor de fleste nok typisk ville gå. Så den ligger godt skjult.

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1012)
#5 Svar postet d. 08-04-19 kl. 10:34. Emne: Havørne rede?
Bare lige for fuldstændighedens skyld, Gitte, så, selvom det meget vel kan være en havørnerede, kan det også være en duehøgerede. Duehøgen kan også lave kæmpereder, da de ofte fortsætter med at bygge på den samme rede år efter år, hvis de får lov til det.

Besvar | Kommentér

ole sørensen
#6 Kommentar postet d. 08-04-19 kl. 11:19. Emne: Havørne rede?
...det var det, at de to gamle fugle sad sammen og lod sig fotografere, der fik mig til at udelukke duehøg.....

Mvh Ole.

Besvar | Kommentér

Gitte Brøsted

Ny på F&N
#7 Kommentar postet d. 08-04-19 kl. 18:46. Emne: Havørne rede?
År fedt at duehøge også kan producere den str rede. Tror dog som Ole også skriver at fuglene er en kende for store til at være duehøge. Men næste gang så husker jeg kikkerten og finder et sted langt fra reden så jeg kan bekræfte at det er havørne der holder til

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator