Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Sylvia Rennison
Syngende Bomlærke-har den rede i nærheden? (Læst 638 gange) Postet d. 25-05-08 kl. 21:32
Det er ved at være længe siden jeg hørte bomlærken synge.

Den sidder højt i et mirabelletræ, som danner hæk mod marken. Jeg har lige været ude og hørte den.

jeg kom til at tænke på, om det er sandsynligt der er en rede i markskellet ca. 40 m. væk.

Hilsen

Sylvia Ø. Hassing Nordjylland

Syngende Bomlærke-har den rede i nærheden? (Det er ved at være længe siden jeg hørte bomlærken synge.
Den sidder højt i et mirabelletræ, som da)
Foto: Sylvia Rennison
Kommentér

Jens Elm Sørensen
#1 postet d. 26-05-08 kl. 09:53. Emne: Syngende Bomlærke-har den rede i nærheden?
Hannen vælger en sangpost i det åbne landskab. Han kan have en til flere hunner i området. De gemmer deres reder godt i afgrøderne eller i højt græs i f.eks. skel, som du nævner. Men reden kan sagtens være et par hundrede meter væk. Så det er et stort område, man skal afsøge med kikkerten, hvis man skal være heldig at se, hvor reden er.

Husk at nyde, du ved en (bom)lærkerede, men kom den ikke for nær.

Kommentér

Sylvia Rennison
#2 postet d. 26-05-08 kl. 11:36. Emne: Syngende Bomlærke-har den rede i nærheden?
Hej Jens.

Reder er der sikkert, der går heste på næste mark, og det betyder nul sprøjtning med pesticider.

Jeg tror nu nok jeg vil nøjes med at nyde både Sanglærke og Bomlærke-sang.

Jeg kunne jo komme til at ødelægge rederne.jeg er så glad-glad for, at disse markfugle bor her.

Hilsen

Sylvia

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator