Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
10. december 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Andersen
Poppeldagmåler fundet øst for Store Bælt. (Læst 338 gange) Postet d. 08-04-19 kl. 20:10
I morges d. 8 april var jeg ved at få kaffen galt i halsen da jeg åbnede min mail, John havde fortalt at han havde fotograferet en birkedagmåler forleden som han lovede at sende, fordi jeg ikke har særlig mange fotos af denne art.

Jeg ringede straks tilbage og fortalte John at han havde et hitfund af de bedre, fik lokalitet nærmere fortalt.

Og så fik jeg særdeles travlt med at komme afsted. Jeg fandt ialt 3 stk. poppeldagmåler Boudinotiana notha, 2 hanner og en hun.

Bestanden er ikke særlig stor, så jeg venter lidt med at fortælle hvor det er.

Den er ikke fundet på Sjælland siden 1906,

og den er ikke fundet på Lolland-Falster-Møn i de sidste 50 år.

Her en hun fra i dag;

- se linket HER

Kommentér

Kjeld Brem
#1 Kommentar postet d. 08-04-19 kl. 20:23. Emne: Poppeldagmåler fundet øst for Store Bælt.
... bå dæjli. Tyder på en god sæson med den. Jeg skal nemlig på jagt senere på året - efter larven

Kommentér

Erik Steen Larsen
#2 Kommentar postet d. 08-04-19 kl. 23:15. Emne: Poppeldagmåler fundet øst for Store Bælt.
26.3-1993 Købelev Skov, LFM, PF38 notha, Boudinotiana 1 stk. imago, Poul Szyska.

Men stadig et meget opsigtsvækende fund.

Mvh. Erik

Kommentér

Brian Willum Petersen
#3 Kommentar postet d. 08-04-19 kl. 23:23. Emne: Poppeldagmåler fundet øst for Store Bælt.
Ja, flot fund!

Mvh Brian.

Kommentér

Hanne Bertelsen
#4 Kommentar postet d. 08-04-19 kl. 23:24. Emne: Poppeldagmåler fundet øst for Store Bælt.
Karup 2010

- se linket HER

Kommentér

Lars Andersen
#5 Kommentar postet d. 09-04-19 kl. 06:06. Emne: Poppeldagmåler fundet øst for Store Bælt.
Prøv lige at se denne Poppeldagmåler fra Bornholm som jeg nu har sendt i kvalitets kontrol!

- se linket HER

Kommentér

Lars Andersen
#6 Kommentar postet d. 11-04-19 kl. 08:35. Emne: Poppeldagmåler fundet øst for Store Bælt.
Så kommer den også snart på "naturstyrelsen" hjemmeside som sjælden sommerfugl fundet i Pinseskoven.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator