Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Dagens naturoplevelse -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
I dag ikke Birgits fodspor, men mine..... (Læst 815 gange) Postet d. 16-04-19 kl. 20:55
Efter Opret Kobjældeorgiet ved Ulbjerg Klint i går stod der igen i dag Kobjælder på menuen.

Birgit har aldrig set Vår-Kobjælden (første gang jeg så den, var for 51 år siden....)og da Claus og jeg var på Holmsø Hede i sidste uge og fandt 6 blomstrende planter " Hedens dronning" -tør jeg godt kalde den, havde jeg i dag inviteret Birgit til hendes allerførste møde med den skønne Kobjælde.

Vi mødtes i Aggersund og bortset fra en enkelt forkert vej, lykkedes det mig at komme til vores udgangspunkt på heden. Og efter en målrettet vandring var vi på kort tid i det forjættede område.

En stor glæde at se Birgits glæde

I dag ikke Birgits fodspor, men mine..... (Efter Opret Kobjældeorgiet ved Ulbjerg Klint i går stod der igen i dag Kobjælder på menuen.
Birgit )
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (660 x 600)
Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 16-04-19 kl. 20:56. Emne: I dag ikke Birgits fodspor, men mine.....
Vi så og beundrede dem alle

-også de små vegetative

I dag ikke Birgits fodspor, men mine..... (Vi så og beundrede dem alle
-også de små vegetative
:-))
Klik på billedet for original størrelse (650 x 600)
Kommentér

Per Taudal Poulsen
#2 Kommentar postet d. 16-04-19 kl. 20:57. Emne: I dag ikke Birgits fodspor, men mine.....

I dag ikke Birgits fodspor, men mine..... (:-))
Kommentér

Per Taudal Poulsen
#3 Kommentar postet d. 16-04-19 kl. 20:58. Emne: I dag ikke Birgits fodspor, men mine.....
Måske blomst næste år ??

I dag ikke Birgits fodspor, men mine..... (Måske blomst næste år ??)
Kommentér

Per Taudal Poulsen
#4 Kommentar postet d. 16-04-19 kl. 21:01. Emne: I dag ikke Birgits fodspor, men mine.....
Fra Heden kørte vi til Tingskoven, hvor jeg sidste år fandt en flot bestand af Ensidig Vintergrøn

På forunderlig vis kunne jeg køre lige dertil....

Birgit konstaterede, at den var ligeså udbredt i grøften. Så alt i alt meget flot. Glæder mig til at se dem blomstre

I dag ikke Birgits fodspor, men mine..... (Fra Heden kørte vi til Tingskoven, hvor jeg sidste år fandt en flot bestand af <b><u> Ensidig Vinter)
Klik på billedet for original størrelse (674 x 600)
Kommentér

Per Taudal Poulsen
#5 Kommentar postet d. 16-04-19 kl. 21:02. Emne: I dag ikke Birgits fodspor, men mine.....

-ingen trusler... og ren "Drive-in" (Jens Chr. Schou-udtryk)

I dag ikke Birgits fodspor, men mine..... (
-ingen trusler... og ren "Drive-in" (Jens Chr. Schou-udtryk)

;-))
Kommentér

Per Taudal Poulsen
#6 Kommentar postet d. 16-04-19 kl. 21:06. Emne: I dag ikke Birgits fodspor, men mine.....
Jeg havde håbet at vise Birgit Flad Ulvefod - men da plastikstokkene ved vejsiden ikke længere bærer numre, lykkedes det ikke-selvom jeg tror, vi var nogenlunde "på sporet"

Til gengæld kunne Biorgit traktere en halvsjælden mos / navnet har jeg glemt....

I dag ikke Birgits fodspor, men mine..... (Jeg havde håbet at vise Birgit <b><u> Flad Ulvefod </b></u> - men da plastikstokkene ved vejsiden ik)
Klik på billedet for original størrelse (791 x 600)
Kommentér

Per Taudal Poulsen
#7 Kommentar postet d. 16-04-19 kl. 21:09. Emne: I dag ikke Birgits fodspor, men mine.....
Forevist af Birgit og ganske sensationelt !!! Trentepohlia rumbrina . På Eg

-og nu er det ganske vist

(Nogle erindrer måske mine egne ...lidt uheldige observationer af Trentepohliaen.....)

I dag ikke Birgits fodspor, men mine..... (Forevist af Birgit og ganske sensationelt !!! <b><u> Trentepohlia rumbrina </b></u>. På Eg
-og <u><)
Klik på billedet for original størrelse (763 x 600)
Kommentér

Per Taudal Poulsen
#8 Kommentar postet d. 16-04-19 kl. 21:10. Emne: I dag ikke Birgits fodspor, men mine.....
Tak Birgit -så lykkedes det at se den "ægte vare"....

I dag ikke Birgits fodspor, men mine..... (Tak Birgit -så lykkedes det at se den "ægte vare"....
;-))
Klik på billedet for original størrelse (705 x 600)
Kommentér

Per Taudal Poulsen
#9 Kommentar postet d. 16-04-19 kl. 21:15. Emne: I dag ikke Birgits fodspor, men mine.....
På vej tilbage til Aggersund kom vi nær Bejstrup Kirke....

-og vi skulle da lige kigge på diget...

Birgits imponerende kundskaber udi laver kom til sin ret, og mig som imponeret iagttager...

Her en, som vi fik navn på derude... smuk

-også dette navn...ææhh ?

I dag ikke Birgits fodspor, men mine..... (På vej tilbage til Aggersund kom vi nær Bejstrup Kirke....
-og vi skulle da lige kigge på diget...
)
Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator