Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. april 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael Winther
Hvilken Myopa? (Læst 43 gange) Postet d. 17-04-19 kl. 17:42
Kan dette yndige par bestemmes nærmere end Myopa sp.? Jeg kan læse mig til noget med en hvid tværåre R-M ved M. buccata, men er ikke helt med på hvor den sidder...

Hvilken Myopa? (Kan dette yndige par bestemmes nærmere end Myopa sp.? Jeg kan læse mig til noget med en hvid tværåre)
Foto: Michael Winther
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Michael Winther
#1 Kommentar postet d. 17-04-19 kl. 17:42. Emne: Hvilken Myopa?
#2:

Hvilken Myopa? (#2:
)
Foto: Michael Winther
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(11705)
#2 Svar postet d. 17-04-19 kl. 19:43. Emne: Hvilken Myopa?
Myopa er en meget svær slægt ... M. buccata kan dog udelukkes, fordi den korte tværåre R-M her er sort. Du kan se den på billede #2, hvor den sidder cirka midt på vingen (hos buccata er den hvid). Fordi scutum er rødt lige foran scutellum, skal vi nok hen i omegnen af Myopa tesselatipennis. Men det er altså ingen sikker bestemmelse, desværre.

Walther

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Michael Winther
#3 Kommentar postet d. 17-04-19 kl. 20:06. Emne: Hvilken Myopa?
Tak for hjælpen alligevel Walther. Jeg indberetter som Myopa sp.

Mvh Michael

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator