Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

René Gundersen
Belægning på forstenet søpindsvin (Læst 212 gange) Postet d. 22-04-19 kl. 19:34
Min søn fandt dette fossil ved Limfjorden her i påsken. Selvom jeg savner de fem lyse striber, antager jeg, at det kun kan være et søpindsvin?

Det reelle spørgsmål går dog på de hvide belægninger omkring flinten. Er dette en del af selve søpindsvinet, eller noget, der er kommet til senere hen - og i givet fald, hvad er det så?

Under bunden ser det ud til, at kalken ligger ovenpå “belægningen”, hvilket indikerer, at det må være noget af det oprindelige dyr.

Håber en venlig sjæl kan hjælpe os.

Belægning på forstenet søpindsvin (Min søn fandt dette fossil ved Limfjorden her i påsken. Selvom jeg savner de fem lyse striber, antag)
René Gundersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

René Gundersen
#1 Kommentar postet d. 22-04-19 kl. 19:35. Emne: Belægning på forstenet søpindsvin
Set “forfra”

Belægning på forstenet søpindsvin (Set “forfra”)
Besvar | Kommentér

René Gundersen
#2 Kommentar postet d. 22-04-19 kl. 19:37. Emne: Belægning på forstenet søpindsvin
Bunden

Belægning på forstenet søpindsvin (Bunden)
Besvar | Kommentér

Peder Flansmose

Svaraktivitet:

(51)
#3 Svar postet d. 23-04-19 kl. 18:35. Emne: Belægning på forstenet søpindsvin
Du har ret i at det er noget af den oprindelige skal der er bevaret.

/Peder

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

René Gundersen
#4 Kommentar postet d. 23-04-19 kl. 19:09. Emne: Belægning på forstenet søpindsvin
Tak for svaret, Peder!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator