Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Bjerg
Hvilken Nomada? (Læst 149 gange) Postet d. 23-04-19 kl. 08:22
Fra i går. Strandskrænt ved Roskilde Fjord. Den ser jo egentlig karakteristisk nok ud og troede først det var latburiana derude, men kan ikke få den til at passe helt med de helt røde antenner, røde første bagkropsled og den enkelte gule plet bagerst på scutellum.

Hvilken Nomada? (Fra i går. Strandskrænt ved Roskilde Fjord. Den ser jo egentlig karakteristisk nok ud og troede førs)
Foto: Martin Bjerg
Klik på billedet for original størrelse (1024 x 694)
Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#1 Kommentar postet d. 23-04-19 kl. 08:23. Emne: Hvilken Nomada?
Snyltede på den her (tror jeg bestemt)... som jeg heller ikke har helt styr på.

Hvilken Nomada? (Snyltede på den her (tror jeg bestemt)... som jeg heller ikke har helt styr på.)
Foto: Martin Bjerg
Besvar | Kommentér

Peter Andersen
#2 Kommentar postet d. 23-04-19 kl. 08:56. Emne: Hvilken Nomada?
Hej Martin

Jeg sidder selv med en lignende Andrena, som jeg tror er en flavipes. Det kunne så passe med parasitten Nomada fucata, og begge dine dyr ser ud til at passe med billederne. Men jeg har baret "kigget billeder", så dette kan vist end ikke kaldes et bud

Vh Peter

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#3 Kommentar postet d. 23-04-19 kl. 09:06. Emne: Hvilken Nomada?
N. fucata ligner et perfekt bud ... om Andrena´en også er flavipes tør jeg ikke bedømme, men den ligner. Takker.

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#4 Kommentar postet d. 23-04-19 kl. 09:08. Emne: Hvilken Nomada?
Men det er jo nok flavipes med tanke på fucata´en. Lige før, at jeg satser på en indtaastning, så må vi jo se, om der er nogle der brokker sig.

Besvar | Kommentér

Bjørn Grøn

Svaraktivitet:

(1527)
#5 Svar postet d. 23-04-19 kl. 10:04. Emne: Hvilken Nomada?

Hej,

Der er ingen brok. Bare enig i begge.

Mvh Bjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#6 Kommentar postet d. 23-04-19 kl. 10:13. Emne: Hvilken Nomada?
Takker til jer begge. En Andrena og en Nomada, der begge kom til art. Det jo bare ...

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator