Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Dagens naturoplevelse -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ivan Norling
Træoplevelser (Læst 371 gange) Postet d. 24-04-19 kl. 10:13
Vi har sommerhus i en skov i Skåne, så jeg støder af og til på noget sjældent, noget sjovt og noget interessant - synes jeg. Her er fire billeder fra i år og sidste år.

Forleden knækkede jeg et par visne trøstegrene af (dem med det røde ved) og opdagede at tørsten var tæt sammenvokset med en bøg. De fire stammer til højre er tørst, de to til venstre er bøg.

Træoplevelser (Vi har sommerhus i en skov i Skåne, så jeg støder af og til på noget sjældent, noget sjovt og noget )
Foto: Ægteskab mellem Bøg og Tørst
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Kommentér

Ivan Norling
#1 Kommentar postet d. 24-04-19 kl. 10:14. Emne: Træoplevelser
Her ses ægteskabet fra en anden vinkel.

Træoplevelser (Her ses ægteskabet fra en anden vinkel.)
Ivan Norling har vedhæftet dette billede
Kommentér

Ivan Norling
#2 Kommentar postet d. 24-04-19 kl. 10:15. Emne: Træoplevelser
Træer eller buske slår ofte rod i gamle stubbe. Her er det en ung bornholmsk røn.

Træoplevelser (Træer eller buske slår ofte rod i gamle stubbe. Her er det en ung bornholmsk røn.)
Kommentér

Ivan Norling
#3 Kommentar postet d. 24-04-19 kl. 10:18. Emne: Træoplevelser
Men stubbe og svampe passer også godt sammen. Hvis man kigger godt efter kan man se svampe inde i "grotten" på stubben. De voksede faktisk også ned fra "loftet", men det tror jeg desværre ikke man kan se.

Træoplevelser (Men stubbe og svampe passer også godt sammen. Hvis man kigger godt efter kan man se svampe inde i "g)
Kommentér

Ole B. Lyshede
#4 Kommentar postet d. 24-04-19 kl. 11:00. Emne: Træoplevelser
Svampene er sandsynligvis Knippe-Svovlhat. Sammenvoksningen kan vel kaldes en naturlig podning.

Ole

Kommentér

Ivan Norling
#5 Kommentar postet d. 24-04-19 kl. 15:33. Emne: Træoplevelser
Tak for navnet; jeg har stort set opgivet at lære svampene at kende. Her er så hulens mange!

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator