Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. januar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karsten Thomsen
Hvilken usædvanligt aflang snyltehveps m sort-hvide bagben? (Læst 136 gange) Postet d. 01-05-19 kl. 20:46
9,5 mm lang. På æbleblad i skovkant mod eng, Tebstrup Skov i dag.

Hvilken usædvanligt aflang snyltehveps m sort-hvide bagben? (9,5 mm lang. På æbleblad i skovkant mod eng, Tebstrup Skov i dag.)
Karsten Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#1 Kommentar postet d. 01-05-19 kl. 20:46. Emne: Hvilken usædvanligt aflang snyltehveps m sort-hvide bagben?
Stack´et billede

Hvilken usædvanligt aflang snyltehveps m sort-hvide bagben? (Stack´et billede)
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#2 Kommentar postet d. 01-05-19 kl. 20:48. Emne: Hvilken usædvanligt aflang snyltehveps m sort-hvide bagben?
Kæberne var tilsyneladende nærmest hvidlige.

Hvilken usædvanligt aflang snyltehveps m sort-hvide bagben? (Kæberne var tilsyneladende nærmest hvidlige.)
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#3 Kommentar postet d. 28-11-20 kl. 11:10. Emne: Hvilken usædvanligt aflang snyltehveps m sort-hvide bagben?
Jeg er efter moden overvejelse nået frem til, at dyret hører til slægten Tromatobia. Arten er sandsynligvis T. ornata, skønt det er et noget mørkt eksemplar, se her - se linket HER.

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#4 Kommentar postet d. 28-11-20 kl. 12:35. Emne: Hvilken usædvanligt aflang snyltehveps m sort-hvide bagben?
Hvad jeg skulle have skrevet var, at jeg er nået frem til Tromatobia ovivora, en han.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator