Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Rasmus Jensen
Pæresygdom? (Læst 324 gange) Postet d. 05-05-19 kl. 17:17
På mit Clapps Favorite (plantet september 2018) er det dukket røde pletter op på de nykomne blade ved den øverste gren - nogen der kan forklare hvad det er, om det har påvirkning på udbytte og om jeg skal skære grenen af?

Pæresygdom? (På mit Clapps Favorite (plantet september 2018) er det dukket røde pletter op på de nykomne blade ve)
Rasmus Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole Jensen
#1 Kommentar postet d. 06-05-19 kl. 19:35. Emne: Pæresygdom?
Kan det være det samme som i denne tråd - se linket HER

Besvar | Kommentér

Bent Poulsen

Svaraktivitet:

(3)
#2 Svar postet d. 06-05-19 kl. 21:20. Emne: Pæresygdom?
Hej.

Det ligner meget Pæregalmider. Det er en lille mide, som overvintre i knopperne. Den eneste måde du kan formindske det på, er ved at fjerne bladene, så de mider der er ikke går tilbage til knopperne senere på året. Det påvirker ikke udbyttet væsentlig, men kan give lidt skrub på frugterne. Har du først plantet træer sidste år, skal du nok ikke forvente at få frugt på før om et par år.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator