Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. maj 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karen Thomsen
Hvem kan jeg have set ? (Læst 223 gange) Postet d. 09-05-19 kl. 22:58
Her i aften kl. 21.55 kom 2 store fugle flyvende (meget højt på himlen) i retningen mod NV ... måske mod Agger Tange eller lign.

Overskyet og ret mørkt på dét tidspunkt, så fuglene virkede meget mørke/næsten sorte.

Umiddelbart havde de ret lang og lige hals.

Vingerne virkede lange og slanke.

Fuglene fløj med rolige og jævne vingeslag - men i støt tempo (hvis jeg kan sige det sådan).

Kunne følge dem hen over himlen - alt i mens jeg tænkte: øøhhh "Stork"? "Trane"? ...øh ... ???

Ind og kikke i FIF .... men ...

Er der mon nogen, der har en ide om, HVEM de mon kunne have været ?

Tænker nemlig .. HVIS det havde været hvide storke, om de så ville have set "sorte" ud - altså ud fra ovenstående beskrivelse ?

- og ... ville storke flyve med sådanne kendetegn ?

Idéer modtages meget gerne

Mvh Karen

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(2840)
#1 Svar postet d. 09-05-19 kl. 23:40. Emne: Hvem kan jeg have set ?
Alle fugle kan jo se sorte ud, når de blot ses i silhuet mod himlen, men mon ikke Traner er det mest sandsynlige bud.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karen Thomsen
#2 Kommentar postet d. 10-05-19 kl. 00:20. Emne: Hvem kan jeg have set ?
Hej Henrik.

Jo, de var også stærk med i mine tanker, men det er ved at være noget tid siden, jeg sidst har set dem "højtflyvende".

Den sidste tid har jeg jo næsten siddet og spist madpakke sammen med én eller flere Traner altså siddet i øjenhøjde med dem

Har dog ikke selv helt afvist 2 storke, men .... nej, det var jo nok Traner

Prøver dog lige at afvente, om der skulle komme andre bud.

Men stor tak til dig, Henrik.

Mvh Karen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator