Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. maj 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Uffe Nygaard
gul kurveblomst på tør sandet skråning #1 (Læst 118 gange) Postet d. 12-05-19 kl. 20:36
Langdalen, Brabrand, dd.

blomst Ø2-3cm. h 10 cm .

gul kurveblomst på tør sandet skråning #1 (Langdalen, Brabrand, dd.

blomst Ø2-3cm. h 10 cm . 
)
Uffe Nygaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Uffe Nygaard
#1 Kommentar postet d. 12-05-19 kl. 20:36. Emne: gul kurveblomst på tør sandet skråning #1
2

gul kurveblomst på tør sandet skråning #1 (2)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(6498)
#2 Svar postet d. 12-05-19 kl. 22:45. Emne: gul kurveblomst på tør sandet skråning #1
Mælkebøtte sp.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

hoa pham

Ny på F&N
#3 Kommentar postet d. 14-05-19 kl. 17:42. Emne: gul kurveblomst på tør sandet skråning #1
Hvordan kender man forskel på mælkebøtte og tussilago farfara/følfod? Er det bladene, størrelsen på blomsten eller noget tredje?

Besvar | Kommentér

Jørgen Christiansen

Svaraktivitet:

(801)
#4 Svar postet d. 14-05-19 kl. 18:06. Emne: gul kurveblomst på tør sandet skråning #1
Tror ikke på Mælkebøtte, fordi blomsterstanden ligner ikke. Tror mere på en Høgeskæg, selv om det er tidligt. Høgeskæg, Crepis sp.

Jørgen

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent Vestergård Petersen
#5 Kommentar postet d. 14-05-19 kl. 18:11. Emne: gul kurveblomst på tør sandet skråning #1
Ja - srænglen deler sig jo og har blade.

En rigtig snyder

Mvh

Bent

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(6498)
#6 Svar postet d. 14-05-19 kl. 19:05. Emne: gul kurveblomst på tør sandet skråning #1
Første foto synes jeg er Mælkebøtte; andet foto kan jeg ikke rigtig få rede på.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Uffe Nygaard
#7 Kommentar postet d. 14-05-19 kl. 22:04. Emne: gul kurveblomst på tør sandet skråning #1
God aften de herre. Jeg tager et par bedre doku.fotos når jeg går forbi den en af de næste dage (den er i nabolaget på en af mine barnevognsture) så lægger jeg dem op. Holder indtil da tråden åben.

Besvar | Kommentér

Uffe Nygaard
#8 Kommentar postet d. 16-05-19 kl. 20:49. Emne: gul kurveblomst på tør sandet skråning #1
nye fotos de herre...

ca 25 cm høj, stænglen deler sig og der er bladhæftet ved delingen, blomsten måler 3cm i diameter altså langt mindre end mælkebøtte, og kurven ser anderledes ud.

1

gul kurveblomst på tør sandet skråning #1 (nye fotos de herre...

ca 25 cm høj, stænglen deler sig og der er bladhæftet ved delingen, blomste)
Besvar | Kommentér

Uffe Nygaard
#9 Kommentar postet d. 16-05-19 kl. 20:50. Emne: gul kurveblomst på tør sandet skråning #1
2

gul kurveblomst på tør sandet skråning #1 (2)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator