Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Morten Kofoed-Hansen
Et bud på denne lysegrønne star? (Læst 137 gange) Postet d. 12-05-19 kl. 22:09
Denne sarte, lille star er set ved Sortemosen, Farum d.d. Jeg kan slet ikke få hul på den i nøglen. Den er spredt tuevoksende, bladene er 4 mm brede, med rødbrune nedre bladskeder. Støttebladet er kort og rudimentært. Øvre aks måler 15 mm, dækskællene er purpurbrune med bred hindekant, ret butte. Kan nogen hjælpe med hvor det fører hen?

med venlig hilsen Morten

Et bud på denne lysegrønne star? (Denne sarte, lille star er set ved Sortemosen, Farum d.d. Jeg kan slet ikke få hul på den i nøglen. )
Morten Kofoed-Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#1 Kommentar postet d. 12-05-19 kl. 22:10. Emne: Et bud på denne lysegrønne star?
Billede 2

Et bud på denne lysegrønne star? (Billede 2)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#2 Kommentar postet d. 12-05-19 kl. 22:11. Emne: Et bud på denne lysegrønne star?
Billede 3

Et bud på denne lysegrønne star? (Billede 3)
Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou

Svaraktivitet:

(3169)
#3 Svar postet d. 13-05-19 kl. 14:26. Emne: Et bud på denne lysegrønne star?
Morten - prøv at se på Bakke-Star - den skal have fine fine små hår på bladoversiden (se bladet i modlys omkring en finger).

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#4 Kommentar postet d. 13-05-19 kl. 21:27. Emne: Et bud på denne lysegrønne star?
tak, Jens Christian.

Min kone synes at den så vissen ud(), så den er røget ud....suk. Jeg glemte at bemærke at biotopen var en tørvemose (Tørveviol-lokaliteten ved Sortemose), og jeg kender mest Bakke-star som en tørbundsartm, så(?)....

Jeg skriver dit kendetegn bag øret til næste gode gang, men er der vådbunds-alternativer med samme lysegrønne grundfarve, du kan name-droppe? Legede selv med ideen om nedklippet, underudviklet kummer-Tuestar.

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#5 Kommentar postet d. 13-05-19 kl. 21:27. Emne: Et bud på denne lysegrønne star?
tak, Jens Christian.

Min kone synes at den så vissen ud(), så den er røget ud....suk. Jeg glemte at bemærke at biotopen var en tørvemose (Tørveviol-lokaliteten ved Sortemose), og jeg kender mest Bakke-star som en tørbundsartm, så(?)....

Jeg skriver dit kendetegn bag øret til næste gode gang, men er der vådbunds-alternativer med samme lysegrønne grundfarve, du kan name-droppe? Legede selv med ideen om nedklippet, underudviklet kummer-Tuestar.

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou
#6 Kommentar postet d. 14-05-19 kl. 09:13. Emne: Et bud på denne lysegrønne star?
Jeg tror bare, at vi skal droppe den. Det bliver kun gætværk.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator