Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. maj 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael Carlsen
Incurvaria masculella? (Læst 58 gange) Postet d. 14-05-19 kl. 08:57
Men ud over at "min" virker ensfarvet og relativt mørk i grundfarven, hvordan ser jeg så, at det ikke er pectinea?

Fanget i min have i Lyngby d. 12. maj (blev vist forstyrret).

Incurvaria masculella? (Men ud over at "min" virker ensfarvet og relativt mørk i grundfarven, hvordan ser jeg så, at det ikk)
Michael Carlsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (692 x 600)
Besvar | Kommentér

Michael Carlsen
#1 Kommentar postet d. 14-05-19 kl. 08:57. Emne: Incurvaria masculella?
Et foto mere

Incurvaria masculella? (Et foto mere)
Michael Carlsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (646 x 600)
Besvar | Kommentér

Karsten Schnack

Svaraktivitet:

(3455)
#2 Svar postet d. 14-05-19 kl. 13:02. Emne: Incurvaria masculella?
Live er det sjældent, man er i tvivl. Masculella er mørkere, mere mættet i farverne, mere kontrastrig og med kraftig okkergul paryk. Pectinea fremtræder uden kontrast og meget fesen i sammenligning, og det gælder også parykken, som er blegt hvid-grå-gul. Det er som sagt sjældent, man er i tvivl. Men på billeder kan det nogle gange være vanskeligere, fordi lysforholdene og billedebehandlingen, inklusive den der foregår i kameraet ved optagelsen, kan sløre de nævnte forskelle.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Michael Carlsen
#3 Kommentar postet d. 14-05-19 kl. 15:20. Emne: Incurvaria masculella?
Jamen så holder jeg fast ved I. masculella Live virkede den aldeles nydelig med kontrasterende sort-hvid-orange farver.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator