Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Mosser -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Birgit Knudsen
Almindelig skægtand, Barbula unguiculata? (Læst 161 gange) Postet d. 14-05-19 kl. 10:28
13. maj på skænten på den sydlige del af Lounshalvøen.

Den har jeg aldrig før fotograferet, men her faldt den i øjnene så den blev nødt til at komme med.

Har jeg fået den rigtig bestemt?

Almindelig skægtand, Barbula unguiculata? (13. maj på skænten på den sydlige del af Lounshalvøen.

Den har jeg aldrig før fotograferet, men h)
Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#1 Kommentar postet d. 14-05-19 kl. 10:28. Emne: Almindelig skægtand, Barbula unguiculata?
....

Almindelig skægtand, Barbula unguiculata? (....)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#2 Kommentar postet d. 14-05-19 kl. 10:29. Emne: Almindelig skægtand, Barbula unguiculata?
...

Almindelig skægtand, Barbula unguiculata? (...)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#3 Kommentar postet d. 14-05-19 kl. 10:30. Emne: Almindelig skægtand, Barbula unguiculata?
..

Almindelig skægtand, Barbula unguiculata? (..)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#4 Kommentar postet d. 14-05-19 kl. 10:31. Emne: Almindelig skægtand, Barbula unguiculata?
.

Almindelig skægtand, Barbula unguiculata? (.)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#5 Kommentar postet d. 14-05-19 kl. 10:32. Emne: Almindelig skægtand, Barbula unguiculata?
..og så skulle jeg jo lige se hvad der var indeni

Almindelig skægtand, Barbula unguiculata? (..og så skulle jeg jo lige se hvad der var indeni :))
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#6 Kommentar postet d. 15-05-19 kl. 08:15. Emne: Almindelig skægtand, Barbula unguiculata?
Jeg blev i aftes ringet op af Hans Øllgaard som fortalte mig at det var en Syl-snotand, Tortula subulata jeg havde fotograferet med de lange lange sporehuse.

Det gav mening med det samme jeg fik slået op i Nationalnyckeln på den. Så tak Hans fordi du stadig holder øje

Besvar | Kommentér

Irina Goldberg
#7 Kommentar postet d. 18-05-19 kl. 10:03. Emne: Almindelig skægtand, Barbula unguiculata?
Hej Birgit

Hans har ret

BH Irina

Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#8 Kommentar postet d. 18-05-19 kl. 10:54. Emne: Almindelig skægtand, Barbula unguiculata?
Nu kunne jeg måske lige benytte lejligheden til at spørge om det var muligt at få dig til at kigge på de to spørgsmål jeg har liggende på forum om levermosser? Eller kan jeg måske tillade mig at skrive til Jan om det?

I al fald mange tak for bekræftelsen på Syl-snotand

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator