Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. maj 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mogens Skov Andersen
Hvilken sommerfugl? (Læst 167 gange) Postet d. 16-05-19 kl. 09:07
Kan denne sommerfugl bestemmes? Jeg har ikke størrelsen, men ikke helt lille. Den sidder her på brombær, men det kan være tilfældigt, da den flagrede en del rundt. Fundet i åbent område i Sanatorieskoven på Sydfyn i går.

Hvilken sommerfugl? (Kan denne sommerfugl bestemmes? Jeg har ikke størrelsen, men ikke helt lille. Den sidder her på brom)
Foto: Mogens Skov Andersen
Klik på billedet for original størrelse (707 x 600)
Besvar | Kommentér

Arne Kiis
#1 Kommentar postet d. 16-05-19 kl. 20:31. Emne: Hvilken sommerfugl?
Måske Epinotia trigonella? - se linket HER

Besvar | Kommentér

Mogens Skov Andersen
#2 Kommentar postet d. 16-05-19 kl. 21:51. Emne: Hvilken sommerfugl?
Epinotia trigonella er absolut en mulighed. Jeg lader den lige stå lidt (jeg kan for øvrigt heller ikke afslutte tråden som det ser ud lige nu)

Besvar | Kommentér

Frank Overgaard Nielsen
#3 Kommentar postet d. 16-05-19 kl. 22:20. Emne: Hvilken sommerfugl?
Nogen side fotos?

Notocelia sp. måske

mvh

Frank

Besvar | Kommentér

Benny Steen Larsen

Svaraktivitet:

(7996)
#4 Svar postet d. 16-05-19 kl. 23:07. Emne: Hvilken sommerfugl?
Jeg ser den også som en Notocelia sp., men det er alt tidligt, og jeg kan ikke sige noget fornuftigt om arten ud fra dette foto. Den virker lidt overbelyst og meget kontrastrig. Jeg er sikker på, at det ikke er Epinotia trigonella.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Mogens Skov Andersen
#5 Kommentar postet d. 17-05-19 kl. 09:10. Emne: Hvilken sommerfugl?
Tak til alle, der har bidraget, og selv om vi er kommet et stykke på vej, tror jeg ikke vi når helt i mål. Jeg har desværre ikke nogen billeder fra siden. Jeg har selv kigget billeder ud fra forslagene, og det nærmeste, jeg kan komme, er Kulturrosevikler (Notocelia rosaecolana), men det er en meget usikker fornemmelse.

Jeg har beskåret billedet og gjort det lidt skarpere i forhold til det oprindelige, som jeg for fuldstændighedens skyld vedlægger. Jeg vedlægger også et billede i fuld sol, men jeg synes selv, det er ringere.

Hvilken sommerfugl? (Tak til alle, der har bidraget, og selv om vi er kommet et stykke på vej, tror jeg ikke vi når helt )
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Mogens Skov Andersen
#6 Kommentar postet d. 17-05-19 kl. 09:11. Emne: Hvilken sommerfugl?
I fuld sol så det sådan ud.

Hvilken sommerfugl? (I fuld sol så det sådan ud.)
Klik på billedet for original størrelse (744 x 600)
Besvar | Kommentér

Benny Steen Larsen
#7 Kommentar postet d. 17-05-19 kl. 09:36. Emne: Hvilken sommerfugl?
Ja, det er også der, jeg havner, men det er omkring en måned tidligere end dens normale flyvetid.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator