Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. maj 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Uffe Nygaard
agersnyltehumle? (Læst 42 gange) Postet d. 16-05-19 kl. 21:09
Med de bagben og vinger, samt farvetegning på thorax og bagkrop? ret stor ca 1,5-2cm på matriklen i villakvartere ude til agerland.

agersnyltehumle? (Med de bagben og vinger, samt farvetegning på thorax og bagkrop? ret stor ca 1,5-2cm på matriklen i )
Uffe Nygaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Uffe Nygaard
#1 Kommentar postet d. 16-05-19 kl. 21:10. Emne: agersnyltehumle?
2

agersnyltehumle? (2)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 459)
Besvar | Kommentér

Uffe Nygaard
#2 Kommentar postet d. 16-05-19 kl. 21:10. Emne: agersnyltehumle?
3

agersnyltehumle? (3)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 560)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel

Svaraktivitet:

(367)
#3 Svar postet d. 17-05-19 kl. 00:31. Emne: agersnyltehumle?
Hej Uffe,

Jeg er ikke ekspert på feltet, men umiddelbart tror jeg ikke så meget på Agersnyltehumle, der sædvanligvis har gult bånd både forrest og bagest på forkroppen. Her ser jeg kun gult bånd forrest. Og en hun af Agersnyltehumle har lysegule hår i siderne af de sidste bagkropsled; dit dyr ser for mig mere ud til at have hvide hår på disse led, selv om jeg godt ved, at lyset kan snyde. Jeg vil mene, at en hun af enten Lys eller Mørk Jordsnyltehumle er en mere oplagt kandidat. Men afvent gerne andres mening, før du lukker tråden.

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator