Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. juni 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Andreas Graversen
Fuglestemmer (Læst 242 gange) Postet d. 19-05-19 kl. 08:29
Hejsa

Jeg var lige ude her i morges og fandt 2 forskellige fugle, som jeg kun fik stemmerne på..

Den første her er jeg ret overbevidst om må være en Nattergal, men er dog ikke helt sikkert, da den skulle være ret sjælden i området her (Nordlige Polen). Hver gang jeg kom indenfor ca. 30-50 meter af hvor det lød til at den sad og sang, stoppede den og så startede sangen et nyt sted.. Kunne bare ikke finde fuglen..

- se linket HER

Jeg ved der er mange forskellige fugle på klippet, men tænker på den som har en serie melodiske strofer, nogle skrattende lyde og så afslutter med et kort fløjt.. Har jeg ret i Nattergal?

Beklager vindstøjen..

Besvar | Kommentér

Andreas Graversen
#1 Kommentar postet d. 19-05-19 kl. 08:35. Emne: Fuglestemmer
Derudover har jeg denne her.. Den sag i toppen af et træ et stykke tid og sang.. Jeg kunne dog ikke se fuglen deroppe, men den fløj til sidst videre, desværre lige imod solen og forsvandt.. Størrelse var lidt større end en sanger..

Mit første ville være Solsort/Sjagger størrelse og form i flugten, men det var som sagt imod solen, så det var noget svært at se ordentlig..

- se linket HER

Nogen med et bud?

Besvar | Kommentér

Uffe Jensen

Svaraktivitet:

(341)
#2 Svar postet d. 19-05-19 kl. 08:49. Emne: Fuglestemmer
Hej

Den første er helt klart nattergal.

Den anden kender jeg ikke umiddelbart. Det kræver lidt mere undersøgelse.

mvh

Uffe Jensen

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jens Hansen

Svaraktivitet:

(18)
#3 Svar postet d. 19-05-19 kl. 12:50. Emne: Fuglestemmer
Hej, kan ikke få det til andet end; Sydlig Nattergal 1 og Ringdrossel 2 men kun 90 % sikker.

Vh. Jens

Besvar | Kommentér

Jens Hansen

Svaraktivitet:

(18)
#4 Svar postet d. 19-05-19 kl. 14:23. Emne: Fuglestemmer
Hm... Du kan altså godt have ret i Nattergal og Sjagger... Mvh Jens

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Andreas Graversen
#5 Kommentar postet d. 19-05-19 kl. 15:09. Emne: Fuglestemmer
Hej til Jer begge..

Takker for Jeres input så vidt..

Jeg må være ærlig at tilstå at jeg ikke kan høre forskel på Nattergal og Sydlig, når jeg sidder og sammenligner dem. Synes begge de har den samme afslutning på stroferne... Er bare ikke stødt på Nattergalen her i området før, så ville gerne lige have den med, hvis det virkelig er den..

Vedr. nr. 2 synes jeg både Sjaggeren og Ringdrossel lyder halvvejs rigtigt, men mangler noget, når jeg lytter til dem på nettet.. Det melodiske passer med Ringdroslen og det skrattende med Sjaggeren..

Så flere bud er meget velkomne..

Besvar | Kommentér

Andreas Graversen
#6 Kommentar postet d. 19-05-19 kl. 16:19. Emne: Fuglestemmer
Er lidt utålmodig, så prøvede lige et internationalt fugleforum, og her var svaret Nattergal og Sjagger, så jeg lukker den her og takker for indsatsen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator