Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

René Rørbæk
Gode råd til bøger (Læst 312 gange) Postet d. 22-05-19 kl. 20:00
Hej

Jeg ved ikke helt om det er det rigtige forum jeg er kommet i...

Jeg læser biologi på Aalborg Universitet.

Men sagen er den at jeg langt om længe skal til og have botanik og af den grund søger en/flere gode felthåndbøger til bestemmelse af de danske plantearter.

Ligeledes er jeg også rigtig interesseret i en insektbog på begynderniveau, gerne en der kommer lidt rundt i de forskellige familier og slægter.

Håber der er nogen der kan hjælpe, så alle dem der tjekker diverse fora herinde kan slippe for "så" mange af mine spørgsmål.

mvh René

Kommentér

Peter Andersen
#1 Kommentar postet d. 23-05-19 kl. 09:43. Emne: Gode råd til bøger
Hej Rene

Til planterne kan jeg anbefale Dansk Flora (eller Dansk Feltflora, hvis du kan få den billigt antikvarisk). Begge er fra Gyldendal.

Til insekterne er det vist meget sværere. For en begynder som mig, virker det uoverskueligt. Mit indtryk efter ca. 3 års insektkiggeri er, at man nemt kan bruge en formue i bøger.

Insekter i Danmark (fra Gyldendal) kunne måske være et svar; selv købte jeg bind 71 af Danmarks Fauna for 125 kr.

Men som biologistuderende må du have rigelig adgang til litteratur (?), og insekterne (eller billederne af dem) kan man jo tage med sig hjem. Typisk vil artsbestemmelsen nok ikke foregå i felten.

Vh Peter

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#2 Kommentar postet d. 23-05-19 kl. 10:54. Emne: Gode råd til bøger
Hej Rene

Jeg vil foreslå dig, at oprette to tråde under

Karplanter og Insekter med samme spørgsmål, for du har brug for de bedste bøger, når du læser på det niveau

Venlig hilsen Anni

Kommentér

René Rørbæk
#3 Kommentar postet d. 25-05-19 kl. 19:08. Emne: Gode råd til bøger
Mange tak for hjælpen, jeg prøver og laver nogen nye tråde

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator