Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Susanne Nielsen
En Træ- eller Snyltehveps - hvilken? (Læst 116 gange) Postet d. 25-05-19 kl. 17:20
Set i dag 25/5 på Dyred Banke, Midtfyn. Dyret kom desværre ulykkeligt af dage ved at dratte i en kop varm kaffe... Kan ikke finde en, der ligner i håndbogen og ved ikke hvad gruppe jeg skal kikke i, i Felthåndbogen. Kan den mon bestemmes til art?

Mvh. Susanne

En Træ- eller Snyltehveps - hvilken? (Set i dag 25/5 på Dyred Banke, Midtfyn. Dyret kom desværre ulykkeligt af dage ved at dratte i en kop)
Susanne Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Susanne Nielsen
#1 Kommentar postet d. 25-05-19 kl. 17:21. Emne: En Træ- eller Snyltehveps - hvilken?
Foto 2: Lang smal bagkrop

En Træ- eller Snyltehveps - hvilken? (Foto 2: Lang smal bagkrop)
Susanne Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Susanne Nielsen
#2 Kommentar postet d. 25-05-19 kl. 20:26. Emne: En Træ- eller Snyltehveps - hvilken?
Hov, der skulle også være et spørgsmålstegn lige efter Træ- eller Snyltehveps! Jeg er ikke sikker på at det er det, det er...

Mvh. Susanne

Besvar | Kommentér

Jonas Lutz
#3 Kommentar postet d. 25-05-19 kl. 20:48. Emne: En Træ- eller Snyltehveps - hvilken?
Det er også et stankelben

Besvar | Kommentér

Susanne Nielsen
#4 Kommentar postet d. 27-05-19 kl. 15:26. Emne: En Træ- eller Snyltehveps - hvilken?
Hej Jonas, jeg så ikke dit svar før nu! Tak skal du have. Jeg var lige i gang med at forsøge at finde ud af noget selv, fordi jeg tænkte, at der ikke kom noget svar, da jeg så dit. Og jeg havde lige opdaget, at det måske slet ikke var en årevinget, men en tovinget, og var faldet over denneher - er det mon den?: - se linket HER

- eller går det ikke så let, fordi der også her er mange, der ligner hinanden til forveksling? (Jeg skulle jo måske flytte tråden, men ved ikke om man selv kan det)

Mvh. Susanne

Besvar | Kommentér

Susanne Nielsen
#5 Kommentar postet d. 27-05-19 kl. 15:29. Emne: En Træ- eller Snyltehveps - hvilken?
Flaget var ikke gået på orange!

Mvh. Susanne

Besvar | Kommentér

Susanne Nielsen
#6 Kommentar postet d. 27-05-19 kl. 15:31. Emne: En Træ- eller Snyltehveps - hvilken?
Nånej, fordi det er en kommentar. Skal jeg så begynde tråden igen i Tovinger?

Mvh. Susanne

Besvar | Kommentér

Jonas Lutz
#7 Kommentar postet d. 27-05-19 kl. 15:36. Emne: En Træ- eller Snyltehveps - hvilken?
Ja prøv tovinger

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator