Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kirsten Sørensen
Hvilken plante i min vilde biotop-have? (Læst 176 gange) Postet d. 07-06-19 kl. 09:56
Jeg har denne plante flere forskellige steder i min vilde have... den er dukket op de seneste 2-3 uger, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad det er for en! Kan nogen hjælpe mig? På forhånd tak

Hvilken plante i min vilde biotop-have? (Jeg har denne plante flere forskellige steder i min vilde have... den er dukket op de seneste 2-3 ug)
Kirsten Sørensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(17)
#1 Svar postet d. 07-06-19 kl. 09:58. Emne: Hvilken plante i min vilde biotop-have?
Det er godt nok ikke let at se på det billede.

Jeg tænker det ligner Gederams, men er langtfra sikker

Besvar | Kommentér

Kirsten Sørensen
#2 Kommentar postet d. 07-06-19 kl. 10:07. Emne: Hvilken plante i min vilde biotop-have?
Jeg er ikke så god til det med billeder og har kun min mobil... det er planten midt i billedet. Skal jeg tage et nærbillede af toppen eller hvad for at det kan hjælpe?

Besvar | Kommentér

Erik Nielsen

Svaraktivitet:

(98)
#3 Svar postet d. 07-06-19 kl. 10:09. Emne: Hvilken plante i min vilde biotop-have?
Den ligner Canadisk Bakkestjerne.

Mvh. Erik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kirsten Sørensen
#4 Kommentar postet d. 07-06-19 kl. 10:21. Emne: Hvilken plante i min vilde biotop-have?
Tak, Erik. Jeg har også dette nærbillede (egentlig fordi der sad en lille... mariehøne midt i det hele...), hvis det hjælper på sagen? Men hvis det er canadisk bakkestjerne, skal jeg vel sørge for at få den væk fra matriklen, for jeg kan se på miljøstyrelsens hjemmeside, at den er invasiv!! UH!

Hvilken plante i min vilde biotop-have? (Tak, Erik. Jeg har også dette nærbillede (egentlig fordi der sad en lille... mariehøne midt i det he)
Kirsten Sørensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Søren Gylden
#5 Kommentar postet d. 07-06-19 kl. 10:38. Emne: Hvilken plante i min vilde biotop-have?
Jeg tror også på den canadiske, den laver hundredevis af frø så væk med den, den er heldigvis nem at hive op.

Besvar | Kommentér

Kirsten Sørensen
#6 Kommentar postet d. 07-06-19 kl. 12:05. Emne: Hvilken plante i min vilde biotop-have?
OK, tak for svar Jeg går straks i gang!

Besvar | Kommentér

Kirsten Sørensen
#7 Kommentar postet d. 07-06-19 kl. 15:01. Emne: Hvilken plante i min vilde biotop-have?
Hmmm... jeg ser, at årsagen til, den er invasiv, er, at den generer nyplantede juletræs-/pyntegrønskulturer, og at den iøvrigt er resistent mod glyphosat! Så tror jeg, jeg ændrer holdning! Ved nogen, om planten er til gavn for insekter, fugle osv.?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator