Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. juni 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Græshopper -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Uffe Nygaard
græshoppe (Læst 107 gange) Postet d. 10-06-19 kl. 22:14
Brabrand på overdrev. dd. ved true å, klart vandløb med pragtvandnymfer.

lille ca 1 cm lang, plumb camouflagefarvet sag.

græshoppe (Brabrand på overdrev. dd. ved true å, klart vandløb med pragtvandnymfer.

lille  ca 1 cm lang, plu)
Uffe Nygaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 568)
Besvar | Kommentér

Hjalte Kjærby

Svaraktivitet:

(1242)
#1 Svar postet d. 13-06-19 kl. 10:34. Emne: græshoppe
Argh! Må indrømme, at den helt lige forkant på pronotum giver mig nogle seriøse Tetrix tenuicornis-vibes. Har du et billede fra siden så benenes tykkelse og antenneleddenes længde kan ses bedre?

Biotopen lyder heller ikke værst for arten, og Vickys fund sidste år er trods alt ikke langt derfra! Men uden foto fra siden tør jeg på ingen måde udelukke almindelig torn. Overvejer kraftigt lige at drøne derned

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Uffe Nygaard
#2 Kommentar postet d. 13-06-19 kl. 20:38. Emne: græshoppe
Hej Hjalte. Jeg ved præcist hvor jeg fandt den. Jeg kan tage dig med derned hvis du er interesseret. Uanset hvad sætte jeg den præcist med pilen som tetrix sp dd. med det billede. Du kan bare ringe hvis du vil have mere info.

Besvar | Kommentér

Uffe Nygaard
#3 Kommentar postet d. 13-06-19 kl. 20:39. Emne: græshoppe
Og nej - jeg fik ikke flere fotos, den forsvandt i bunddækket da jeg begyndte at grave efter den med fingrene.

Besvar | Kommentér

Uffe Nygaard
#4 Kommentar postet d. 13-06-19 kl. 20:46. Emne: græshoppe
Nej desværre - fik kun 3 skud af den, de to skarpe var fra denne vinkel og dit sidste skråt ovenfra med svært uskarpt - så var den væk.

Besvar | Kommentér

Uffe Nygaard
#5 Kommentar postet d. 13-06-19 kl. 20:54. Emne: græshoppe
Hov sidste post, var til en anden tråd af markgræshoppen...

Jeg har lagt den ind som alm. trongræshoppe uden billede med link til tråden. pilen sidder korrekt!

Besvar | Kommentér

Hjalte Kjærby
#6 Kommentar postet d. 15-06-19 kl. 12:20. Emne: græshoppe
Ærgerligt du ikke har flere fotos, men skønt med den præcise position. Vil helt sikkert kigge forbi i løbet af næste uge.

Besvar | Kommentér

Uffe Nygaard
#7 Kommentar postet d. 17-06-19 kl. 15:05. Emne: græshoppe
Skriv lige hvis du går derned og finder arten. Ellers vil jeg gå derned en af dagen og sætte mig på hug og glo efter den igen. Vil du have belæg, hvis jeg finder det?

Besvar | Kommentér

Hjalte Kjærby
#8 Kommentar postet d. 17-06-19 kl. 16:06. Emne: græshoppe
Ja, tag endelig belæg hvis du ser den igen

Besvar | Kommentér

Uffe Nygaard
#9 Kommentar postet d. 18-06-19 kl. 08:32. Emne: græshoppe
Det bedste jeg kan klare er nok at kyle den i et glas med klar vodka som jeg ellers normalt bruger til mine kryddersnapser og bjesk

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator