Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Snegle og andre bløddyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Rasmus Nielsen
Hvilken brun Skovsnegl? (Læst 403 gange) Postet d. 15-06-19 kl. 14:04
Hej

Jeg kan ikke rigtig se forskel på Dræbersnegl og Rød Skovsnegl. Hvilken en er dette?

Esbjerg - 04/06-19

Hvilken brun Skovsnegl? (Hej

Jeg kan ikke rigtig se forskel på Dræbersnegl og Rød Skovsnegl. Hvilken en er dette? :)

Es)
Rasmus Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 542)
Besvar | Kommentér

Werner Meng

Svaraktivitet:

(527)
#1 Svar postet d. 16-06-19 kl. 10:26. Emne: Hvilken brun Skovsnegl?
Det er heller ikke altid nemt, war der mange af slagsen? Dræbersnegl (Arion cf. vulgaris) er langt hyppigere end den røde så sandsynlighed at det er Arion cf. vulgaris er rimeligt stor og desuden findes der også hybrider. Ud fra det enkelte billedet er det nok ikke muligt at træffe et sikkert afgørelse.

M.v.h. Werner

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Rasmus Nielsen
#2 Kommentar postet d. 16-06-19 kl. 11:49. Emne: Hvilken brun Skovsnegl?
Tak for svaret Werner. Der var kun den ene snegl, og jeg tog kun det ene billede, da jeg ikke lige havde tænkt over, at den var vanskelig at bestemme.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator