Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lukas Rasmussen
Nyt prof kamera? (Læst 900 gange) Postet d. 17-06-19 kl. 15:54
Jeg har et mindre trykkeri - se linket HER og skal have taget nogle nye produktbilleder, men vi mangler et professionelt kamera til formålet. Har i nogle anbefalinger?

Besvar | Kommentér

Per Vindis

Svaraktivitet:

(27)
#1 Svar postet d. 17-06-19 kl. 16:38. Emne: Nyt prof kamera?
Der er virkelig mange muligheder - lige fra en mobiltelefon til kamera til flere 100.000 kr.

Hvad er jeres budget - måske vi den vej kan finde nogle forslag til dig?

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lukas Rasmussen
#2 Kommentar postet d. 18-06-19 kl. 11:03. Emne: Nyt prof kamera?
Vi er ikke helt fastlåst angående pris, men vi tænker selv i omegnen af 5.000kr - hvis det kan lade sig gøre naturligvis. Hvad vil du anbefale i prisklassen 5.000-8.000kr?

Besvar | Kommentér

Per Vindis

Svaraktivitet:

(27)
#3 Svar postet d. 18-06-19 kl. 13:44. Emne: Nyt prof kamera?
Nikon har et kit til under 3000 kr - det kunne være en start:

Nikon D3500 + AF-P DX 18-55 f/3,5-5,6G VR

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lukas Rasmussen
#4 Kommentar postet d. 18-06-19 kl. 14:25. Emne: Nyt prof kamera?
Mange tak! Jeg vil få kigget på det

Besvar | Kommentér

Troels Holm
#5 Kommentar postet d. 18-06-19 kl. 23:52. Emne: Nyt prof kamera?
Generelt kan man sige, at der er fornuft i at tage udgangspunkt i, hvordan billederne skal præsenteres til slut: Skal jeres produktbilleder printes i A0-format eller vises som mindre billeder på en webside.

I første tilfælde har du brug for et full-frame system med 20 MP eller mere.

Til skærmbrug (eller A4-print) er APS eller endda mikro 4/3 (Olympus/Panasonic) fuldt tilstrækkeligt og alt over 10 MB er egentlig unødvendigt.

Mange har erfaret, at det giver god mening at afprøve forskellige producenters kamerahuse og så vælge efter, hvad der falder godt i hånden og er intuitivt at betjene. Hvis kameraet ikke skal bruges til kreative eller mere specielle optagelser (fugle/makro/natoptagelser o.l), leverer alle de store system-fabikanter i praksis fuldt tilfredsstillende billeder fra deres "startsæt".

Og valget af optik kan nemt vise sig at være mere afgørende end valget af kamerahus. Her er full-frame voldsomt meget dyrere end de mindre formater.

Til produktfoto fra en fast opstilling med stativ kan en dreje-/vippeskærm være yderst praktisk. Det samme gælder fjernbetjening af kamera fra computer med billedkontrol på skærmen. Det kan de fleste store producenter klare med speciel software.

Derefter er det i høj grad et spørgsmål om at fintune lyssætningen og at lære at bruge finesserne i et billedbehandlingsprogram. Men det er næppe noget problem i et trykkeri!

Besvar | Kommentér

Lukas Rasmussen
#6 Kommentar postet d. 20-06-19 kl. 10:54. Emne: Nyt prof kamera?
Tusinde tak for dit meget brugbare svar!

Besvar | Kommentér

Flemming Andreasen
#7 Svar postet d. 22-07-19 kl. 14:09. Emne: Nyt prof kamera?
Jeg har også en lille hjemmeside (min handler dog om personlig træning, sundhed og motion) - se linket HER

Til den anvender jeg en Canon EOS R, som jeg har stor glæde af.

Besvar | Kommentér

Lisa Bjerring
#8 Svar postet d. 30-03-20 kl. 10:46. Emne: Nyt prof kamera?

Hvis du ikke allerede har fået erhvervet dig et kamera, kan du jo også overveje at købe et brugt et. ?

Jeg ved at BlueCity har god kvalitet på deres produkter og så er det billigere når det ikke er helt nye kameraer.

- se linket HER

Det var bare en tanke herfra, hvis du skulle være interesseret i sådan en løsning

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator