Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Pia Grove
Hvilken fugl har et beige æg med brune pletter (Læst 239 gange) Postet d. 17-06-19 kl. 16:15
I min have i Listed lå dette ituslåede æg, ca 8 cm “langt”

Hvilken fugl har et beige æg med brune pletter (I min have i Listed lå dette ituslåede æg, ca 8 cm “langt”)
Pia Grove har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(841)
#1 Svar postet d. 17-06-19 kl. 16:48. Emne: Hvilken fugl har et beige æg med brune pletter
ca 8 cm langt, er det virkelig så stort?

I den størrelse er man oppe i temmelig stor fugl, gåseæg er til sammenligning 9-9½ cm lange.

Men mener ikke store høns, ænder og gæs lægger sådan nogen plettede æg

Besvar | Kommentér

Pia Grove
#2 Kommentar postet d. 17-06-19 kl. 16:54. Emne: Hvilken fugl har et beige æg med brune pletter
Ja meget større end hønseæg, men form som et sådant.

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6182)
#3 Svar postet d. 17-06-19 kl. 17:38. Emne: Hvilken fugl har et beige æg med brune pletter
Svartbag er mit bud, men yngler den i nærheden?

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Pia Grove
#4 Kommentar postet d. 17-06-19 kl. 17:53. Emne: Hvilken fugl har et beige æg med brune pletter
Jeg har ikke set den, men det er vel ikke utænkeligt, at den er her, lidt nord for Svaneke. Har været her tidligere. Jeg synes, det passer godt med ægget.

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(408)
#5 Svar postet d. 17-06-19 kl. 17:54. Emne: Hvilken fugl har et beige æg med brune pletter
Svartbag er også mit bud.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator