Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Pia Odgaard
Hvilke spor? (Læst 271 gange) Postet d. 18-06-19 kl. 21:43
15/6-19 på en markvej nær Virksund. Det må vel være et mårdyr af en slags, men hvilken?

Hvilke spor? (15/6-19 på en markvej nær Virksund. Det må vel være et mårdyr af en slags, men hvilken?)
Pia Odgaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(294)
#1 Svar postet d. 18-06-19 kl. 21:51. Emne: Hvilke spor?
Hvad med mårhund, der ser kun ud til at være 4 tæer på sporene, mårdyr og ilder har 5.

Besvar | Kommentér

Pia Odgaard
#2 Kommentar postet d. 18-06-19 kl. 21:59. Emne: Hvilke spor?
Måske Jeg ved, at der er skudt mårhund i nærheden for nylig. Men jeg synes måske sporene er noget små?

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(294)
#3 Svar postet d. 18-06-19 kl. 23:32. Emne: Hvilke spor?
Mårhundepoter er på størrelse med kattepoter

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Pia Odgaard
#4 Kommentar postet d. 19-06-19 kl. 08:23. Emne: Hvilke spor?
Så er det jo nok desværre mårhund... mange tak for hjælpen

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(331)
#5 Svar postet d. 19-06-19 kl. 17:13. Emne: Hvilke spor?
Mårhundespor er større og mere spilede. Disse er kun 3 cm.

Det er med stor sandsynlighed pindsvin, som jo sjældent sætter tydelige spor. Typisk med de lange lige tæer med lange kløer. Selv om de har 5 tæer, er det sjældent, man ser aftrykket af den 5. tå.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Pia Odgaard
#6 Kommentar postet d. 19-06-19 kl. 17:39. Emne: Hvilke spor?
Tak Verner Synes heller ikke jeg kunne få størrelsen til at passe med mårhund. Håber på pindsvin i stedet. Dem vil vi hellere ha i området

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(294)
#7 Svar postet d. 19-06-19 kl. 17:54. Emne: Hvilke spor?
Det ligner ikke pindsvinespor. Det siges, at pindsvin går på hele fodpladen og sporet ville derfor vise en relativt lang bagfod der spidser hen mod hælen, og ville afsætte det tydeligt i så blød jord.

- se linket HER

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(331)
#8 Svar postet d. 19-06-19 kl. 21:31. Emne: Hvilke spor?
Der er nok ikke så mange, der har set dem, men jeg har lavet en hel sporbakke med smat, som stod hele natten ved et fordersted. Det afslørede masser af spor, som karakteristisk viste næsten parallelle smalle tæer og meget lidt af fodsålen. Et foto af dem er med i Dyrespor i Farver, som jeg i al beskedenhed udgav i 2007.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator