Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tobias Rathje
Stenøksehoved (magnetisk sten) (Læst 391 gange) Postet d. 21-06-19 kl. 01:29
Hej

Jeg har fundet en sten i min kolonihave (i Odense), som er formet som et øksehoved. (Stenen/øksehovedet er magnetisk)

Jeg har taget et par billeder, hvis nogen kan genkende sten -typen/-arten og om den har betydning for danmarks historie.

(Jeg kan kun uploade 1 billede nu og her, da jeg er ny her)

Stenøksehoved (magnetisk sten) (Hej

Jeg har fundet en sten i min kolonihave (i Odense), som er formet som et øksehoved. (Stenen/ø)
Tobias Rathje har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Tobias Rathje
#1 Kommentar postet d. 21-06-19 kl. 01:47. Emne: Stenøksehoved (magnetisk sten)
Det ser ud til at jeg kan uploade endnu et billede, hvis jeg kommenterer igen. (Jeg håber ikke at det her er imod reglerne)

Stenøksehoved (magnetisk sten) (Det ser ud til at jeg kan uploade endnu et billede, hvis jeg kommenterer igen. (Jeg håber ikke at de)
Tobias Rathje har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Frank Chr.
#2 Svar postet d. 21-06-19 kl. 17:23. Emne: Stenøksehoved (magnetisk sten)
Det kunne godt ligne en gl. rusten jernøkse, i hvert fald det første billede.

Besvar | Kommentér

Morten Jensen

Svaraktivitet:

(1)
#3 Svar postet d. 05-07-19 kl. 20:25. Emne: Stenøksehoved (magnetisk sten)
Jeg vil bestemt mene, at det er en natursten (desværre). Materialet ligner stenart, der kan antage de mest forskellige former ad naturens vej. Havde det været en jernøkse, ville der ganske givet også have været et skafthul, en dølle el. til skæftningen.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator