Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steffen Appelquist
Hveps med rødbrun og sort bagkrop. Det sorte rager ud bag vingerne (Læst 100 gange) Postet d. 03-07-19 kl. 19:56
Ringsted, Kærehave Skov, nær Digesøen i formidags omkring kvart i 11-tiden.

Hvepsen var 12-15 mm, og sad på et skræppeblad.

Hveps med rødbrun og sort bagkrop. Det sorte rager ud bag vingerne (Ringsted, Kærehave Skov, nær Digesøen i formidags omkring kvart i 11-tiden.
Hvepsen var 12-15 mm, o)
Foto: Steffen Appelquist
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Jonas Lutz

Svaraktivitet:

(1494)
#1 Svar postet d. 04-07-19 kl. 08:02. Emne: Hveps med rødbrun og sort bagkrop. Det sorte rager ud bag vingerne
Der er en hel del Ichneumoninae hanner som deler mange af de samme træk.

Derfor får jeg den højest til Ichneumoninae ubestemt

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Steffen Appelquist
#2 Kommentar postet d. 04-07-19 kl. 08:26. Emne: Hveps med rødbrun og sort bagkrop. Det sorte rager ud bag vingerne
Hej Jonas

Med mindre det kræver et mikroskop, har du så et tip til mig, næste gang jeg fotograferer en Ichneumonidae sp.?

Er der et bestemt område på den, jeg skal fokusere på, der kan muliggøre en nærmere bestemmelse?

Venlig hilsen

Steffen

Besvar | Kommentér

Jonas Lutz
#3 Kommentar postet d. 04-07-19 kl. 10:38. Emne: Hveps med rødbrun og sort bagkrop. Det sorte rager ud bag vingerne
Godt du spørger

Jeg giver lidt tips her - se linket HER

Og mht Ichneumoninae så er hannerne som din nærmest umulige, men hunnerne kan måske komme til id ved godt sideskud, bagenden set oppefra, området mellem vingerne... og endnu bedre - fang dyret og skyd billeder af undersiden, især baglårene. Billeder der viser overfladestrukturen på dyrene er også nyttigt.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator