Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Artsoprettelse og -redigering -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Liebermann
Californisk Gedeblad (Læst 412 gange) Postet d. 06-07-19 kl. 18:53
Hej.

Den 5/7-2019 fandt jeg en forvildet Californisk Gedeblad, Lonicera ledebourii på lokaliteten Avdebo Plantage, Hagesholmvej, Holbæk Kommune. Den stod ved indgangen til plantagen og der er ikke beboelse lige i nærheden.

Er den indtastningsværdi. Hilsen Martin

Californisk Gedeblad (Hej.
Den 5/7-2019 fandt jeg en forvildet Californisk Gedeblad, Lonicera ledebourii på lokaliteten A)
Foto: Martin Liebermann
Besvar | Kommentér

Martin Liebermann
#1 Kommentar postet d. 06-07-19 kl. 18:54. Emne: Californisk Gedeblad
Lokalitet

Californisk Gedeblad (Lokalitet)
Martin Liebermann har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Martin Liebermann
#2 Kommentar postet d. 07-07-19 kl. 13:36. Emne: Californisk Gedeblad
Ups. Det var en fejl. Det er Svøb-Gedeblad. Jeg så den først som illustration i "Træer og buske", hvor de kalder den Californisk Gedeblad, men i Den Nye Nordiske Flora er det Svøb-Gedeblad. Jeg kan også se på en tråd, at det er svært at se forskel på de to arter. God sommer. Hilsen Martin

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(1548)
#3 Svar postet d. 19-07-19 kl. 19:31. Emne: Californisk Gedeblad
Sæt den på under Svøb-Gedeblad, Lonicera involucrata. De to er synonymer.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator