Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Pernille Fjeldgaard
Er det Skovmårunger vi har på fuglefoderbrættet? (Læst 210 gange) Postet d. 10-07-19 kl. 23:44
Hejsa!

Er vi ikke så heldige at det er Skovmårunger, der raider vores fuglefoderbræt?

Billedet er taget kl. 23 - deraf den grynede kvalitet.

De var her i mere end en halv time.

Håber naturligvis ikke det er almindelig husmår, vi har fornøjelsen af.

Dbh. Pernille Fjeldgaard

Mou Hede

Er det Skovmårunger vi har på fuglefoderbrættet? (Hejsa!

Er vi ikke så heldige at det er Skovmårunger, der raider vores fuglefoderbræt?
Billedet e)
Pernille Fjeldgaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 552)
Besvar | Kommentér

Frede Mørch

Svaraktivitet:

(4)
#1 Svar postet d. 11-07-19 kl. 00:34. Emne: Er det Skovmårunger vi har på fuglefoderbrættet?
Hej Pernille

Skovmår har sort snude, og mere gullig brystplet, så det må være Husmår I har haft besøg af.

Mvh Frede

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Pernille Fjeldgaard
#2 Kommentar postet d. 11-07-19 kl. 00:46. Emne: Er det Skovmårunger vi har på fuglefoderbrættet?
Ja, det kan jeg da godt se Frede.

Mon det også gælder for ungerne - tænker om de ser anderledes ud end de voksne? Synes ikke rigtig jeg kan finde nogen billeder eller oplysninger om det nogen steder på nettet.

Umiddelbart ser ørerne måske også mere spidse ud en hos Skovmåren, men igen ved jeg ikke om de ser anderledes ud, inden de er udvoksede.

Grunden til at jeg håbede på Skovmår, er at den er filmet her i nærheden

Dbh. Pernille Fjeldgaard

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(235)
#3 Svar postet d. 11-07-19 kl. 01:15. Emne: Er det Skovmårunger vi har på fuglefoderbrættet?
Det er helt sikkert, og uden nogen tvivl, unger af husmår du har på besøg.

Jeg har selv haft fornøjelsen af sådan en familie for nogen år siden. De spiste af kattenes mad og så elsker de kirsebær.

Unge af skovmår ses her:

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#4 Kommentar postet d. 11-07-19 kl. 01:18. Emne: Er det Skovmårunger vi har på fuglefoderbrættet?
I tråden her kan du se billeder af en meget ung skovmår

og så mit billede af en meget ung husmår

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Pernille Fjeldgaard
#5 Kommentar postet d. 11-07-19 kl. 09:24. Emne: Er det Skovmårunger vi har på fuglefoderbrættet?
Hej Eva!

Ja, jeg er slet heller ikke i tvivl om Husmår længere. Kan godt se forskellen nu i både snuden og faconen på ørerne.

Jeg havde bare sådan håbet på Skovmår

Men skønt at betragte dem alligevel. De var her i en halv time, og vi nåede at tage en del video af dem, selvom det var meget mørkt.

Er lidt spændte på om det var en engangsforestilling, eller om de vender tilbage.

Tak for dine links med billeder af ungerne.

Dbh. Pernille

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator