Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. juli 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erland Refling Nielsen
Hvilken langbenet og langnæbbet fugl? (Læst 277 gange) Postet d. 11-07-19 kl. 00:32
Nå ja, sådan halvlange. 22/6, Tversted Klitplantage, Hanstholm.

Hvilken langbenet og langnæbbet fugl? (Nå ja, sådan halvlange. 22/6, Tversted Klitplantage, Hanstholm.
)
Erland Refling Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (716 x 570)
Besvar | Kommentér

Erland Refling Nielsen
#1 Kommentar postet d. 11-07-19 kl. 00:33. Emne: Hvilken langbenet og langnæbbet fugl?
Formoder dette er afkommet som jeg sendt på en lille badeferie.

Hvilken langbenet og langnæbbet fugl? (Formoder dette er afkommet som jeg sendt på en lille badeferie.
)
Erland Refling Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 580)
Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen

Svaraktivitet:

(362)
#2 Svar postet d. 11-07-19 kl. 00:40. Emne: Hvilken langbenet og langnæbbet fugl?
tinksmed - lidt på afveje, synes jeg Ser den nu mest nærmere grunden.

Vh Søren

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Erland Refling Nielsen
#3 Kommentar postet d. 11-07-19 kl. 00:43. Emne: Hvilken langbenet og langnæbbet fugl?
Mange tak Søren.

Billedet snyder nok lidt, den sidder i åbent område nær sø, i meget lavt bevksning (20-30 cm). Tænker den fløj derop for at tage min opmærksomhed fra ungen.

mvh Erland

Besvar | Kommentér

Jesper Leegaard
#4 Kommentar postet d. 11-07-19 kl. 18:43. Emne: Hvilken langbenet og langnæbbet fugl?
Hej Erland

Så vidt jeg ved ligger Tversted klitplantage oppe nær Skagen. Det vil være lidt af en sensation at finde ynglende tinksmed der. Du skriver dog også Hanstholm i dit opslag, hvilket passer bedre.

Kan du præcisere hvor du har gjort observationen ?

Venlig hilsen

Jesper

Besvar | Kommentér

Erland Refling Nielsen
#5 Kommentar postet d. 11-07-19 kl. 19:32. Emne: Hvilken langbenet og langnæbbet fugl?
Hej Jesper. Da jeg fiflede med billeder fra dagen, skulle jeg lige huske lokaliteten og jeg fik Tversted på hjernen. Det er Tved Klitplantage, eller nærmere Kokkjær Vand, hvor fuglen holdt til i små vandhuller op ad selve søen.

mvh Erland

Besvar | Kommentér

Jesper Leegaard
#6 Kommentar postet d. 12-07-19 kl. 06:09. Emne: Hvilken langbenet og langnæbbet fugl?
Hej Erland

Tak for den præcisering - det passer meget bedre.

VH jesper

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator