Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Morten Jensen
Rør- eller kærsanger - en klassiker. (Læst 236 gange) Postet d. 18-07-19 kl. 21:06
Er der nogen, der tør give et bud på om dette er rør- eller kærsanger?

Jeg forsøgte at indprente mig dens sang, men da jeg kom hjem, kunne jeg alligevel ikke huske, om det var det ene eller det andet...

Den er fra Årslev Engsø 9/6 i rørskoven ned mod søen, men også med løvkrat i umiddelbar nærhed.

Der er tre billeder:

Rør- eller kærsanger - en klassiker. (Er der nogen, der tør give et bud på om dette er rør- eller kærsanger? 
Jeg forsøgte at indprente m)
Morten Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (773 x 594)
Besvar | Kommentér

Morten Jensen
#1 Kommentar postet d. 18-07-19 kl. 21:07. Emne: Rør- eller kærsanger - en klassiker.
Fra siden:

Rør- eller kærsanger - en klassiker. (Fra siden:)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Morten Jensen
#2 Kommentar postet d. 18-07-19 kl. 21:07. Emne: Rør- eller kærsanger - en klassiker.
Og bagfra:

Rør- eller kærsanger - en klassiker. (Og bagfra:
)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(374)
#3 Svar postet d. 18-07-19 kl. 21:24. Emne: Rør- eller kærsanger - en klassiker.
Ja.

Besvar | Kommentér

Morten Jensen
#4 Kommentar postet d. 18-07-19 kl. 21:38. Emne: Rør- eller kærsanger - en klassiker.
Hej Verner - jeg er usikker på, om du mener ja, der er nogen der har et bud, eller om du mener ja, nej det er ikke til at se forskel her...?

vh,

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3076)
#5 Svar postet d. 19-07-19 kl. 00:24. Emne: Rør- eller kærsanger - en klassiker.
Deres sang er MEGET forskellig, Rørsanger lidt ensformig med en del skrattende toner, Kærsanger meget varieret med livlige passager og ofte en masse imitationer af andre fugle. Prøv at lytte her, måske du kan genkalde dig hvad du hørte:

- se linket HER

- se linket HER

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Morten Jensen
#6 Kommentar postet d. 20-07-19 kl. 12:18. Emne: Rør- eller kærsanger - en klassiker.
Tak Henrik, men jeg har forsøgt at høre på deres forskellige sang. Men da jeg havde svært ved det i starten af juni, er det umuligt for mig at genkalde nu. Sanger-sang er et område, hvor der endnu er plads til forbedring.

Mit spørgsmål, som jeg åbenbart har fået formuleret for dårligt, var egentlig, om det ud fra de tre billeder er muligt at identificere fuglen, eller om det blot må vedblive med at være en af de to.

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3076)
#7 Svar postet d. 20-07-19 kl. 12:47. Emne: Rør- eller kærsanger - en klassiker.
Ja, begyndelsen af juni er selvfølgelig længe siden. Jeg tør ikke sige noget med 100% sikkerhed på basis af dine fotos, men hælder mod Rørsanger.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator