Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn M. Hansen
"Krabbebolle" (Læst 314 gange) Postet d. 02-08-19 kl. 10:05
Den 12. februar 2019 havde jeg følgende tråd i Forum, - se linket HER - og jeg fik egentlig godt nok svar, men da jeg senere ville indrapportere fundet, kunne jeg ikke lægge det ind under "Krabbebolle", så mit spørgsmål er, hvad det egentlig hedder i "virkeligheden".

mvh

Finn

"Krabbebolle" (Den 12. februar 2019 havde jeg følgende tråd i Forum, https://www.fugleognatur.dk/forum/show_message)
Foto: Finn M. Hansen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 523)
Besvar | Kommentér

Ulrik Hasle Nielsen

Svaraktivitet:

(1)
#1 Svar postet d. 02-08-19 kl. 13:48. Emne: "Krabbebolle"
Hej Finn

Altså det hedder i virkeligheden "Krabbebolle"

Det er jo ikke en art der kan obses her, men en konkretion der er dannet omkring et forsil, ofte en krabbe. Du kan læse mere om krabbeboller her - se linket HER

Hvis du vil have dit billede i galleriet, skal det i "Sten og fossiler" - find lokaliteten, klik på "Upload foto fra denne lokalitet" og så klik på "Sten og fossiler"

Mvh Ulrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#2 Kommentar postet d. 02-08-19 kl. 14:13. Emne: "Krabbebolle"
Hej Ulrik

- mange tak for tipset, og det virkede endda.

- den hjemmeside du henviser til kendte jeg godt, og jeg har også længe vidst, hvad det er, men jeg har aldrig nænnet at save i dem.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator