Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mette Jørrald
Uidentificeret fossil fra strand ved Vejle fjord (Læst 505 gange) Postet d. 07-08-19 kl. 20:31
Leder altid efter fossiler, når jeg går langs strande. Og efter 15 søpindsvin og diverse fandt jeg over dette (se bllederne). Aner simpelthen ikke hvad dette er (krydser fingre for sjældent dinosauræg - håber der er en ekspert, der kan hjælpe mig til at identificere det.

På forhånd tak

Mette Jørrald

Uidentificeret fossil fra strand ved Vejle fjord (Leder altid efter fossiler, når jeg går langs strande. Og efter 15 søpindsvin og diverse fandt jeg o)
Foto: Er fuldstændig ude at svømme - hjælp mig ...
Besvar | Kommentér

Mette Jørrald
#1 Kommentar postet d. 07-08-19 kl. 20:32. Emne: Uidentificeret fossil fra strand ved Vejle fjord
Et billede fra siden

Uidentificeret fossil fra strand ved Vejle fjord (Et billede fra siden)
Mette Jørrald har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jan Mørch

Svaraktivitet:

(125)
#2 Svar postet d. 08-08-19 kl. 17:33. Emne: Uidentificeret fossil fra strand ved Vejle fjord
Dinosaur æg. Ja det ville være fedt.

Men desværre ikke.

Kan se der i den "anden" del af stenen er flint.

Det for mig til at sige at det er Calcedon.

Cacedon kan nemlig godt få den der "bulede" form.

Man ser det ind i mellem ved forstenede søpindsvin.

Besvar | Kommentér

Jan Mørch

Svaraktivitet:

(125)
#3 Svar postet d. 08-08-19 kl. 17:34. Emne: Uidentificeret fossil fra strand ved Vejle fjord
Se evt denne gamle tråd her på sitet!

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Kirsten Andersen

Svaraktivitet:

(15)
#4 Svar postet d. 09-08-19 kl. 00:06. Emne: Uidentificeret fossil fra strand ved Vejle fjord
Ja det er calcedon, jeg har fundet disse søpindsvin med calcedon, vh.Kirsten

Uidentificeret fossil fra strand ved Vejle fjord (Ja det er calcedon, jeg har fundet disse søpindsvin med calcedon, vh.Kirsten)
Kirsten Andersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator