Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Holmkvist
Er det A. tristella? (Læst 92 gange) Postet d. 13-08-19 kl. 21:50
Fra min naturgrund den 11.8.19 - Jeg er mest tilbøjelig til at mene, at det er A. tristella - selv om den mørke linie mod kanten kunne tyde på A. selasella

Er det A. tristella? (Fra min naturgrund den 11.8.19 - Jeg er mest tilbøjelig til at mene, at det er A. tristella - selv o)
Foto: Jens Holmkvist
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Benny Steen Larsen

Svaraktivitet:

(8777)
#1 Svar postet d. 13-08-19 kl. 22:01. Emne: Er det A. tristella?
Jeg ser den som en A. selasella, men det kan afgøres med et skarpt nærbillede af hovedet set ovenfra.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jens Holmkvist
#2 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 09:22. Emne: Er det A. tristella?
Hej Benny

Jeg har kun dette foto - men sandsynligheden taler for selasella? - Til en anden gang - vil jeg forsøge at tage et foto af hovedet ovenfra. Den mørke stribe langs den hvide tegning - mod kanten - er måske ikke et sikkert tegn nok?

VH

JH

Besvar | Kommentér

Benny Steen Larsen
#3 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 10:05. Emne: Er det A. tristella?
Nej, tristella varierer meget, og kan ligne selasella til forveksling. Den lyse midtstribe smalner dog typisk tidligere hos tristella, der også har lidt smallere vinger og et lidt mere grumset udtryk, men det kan være svært, når man ser et enkelt eksemplar.

Besvar | Kommentér

Jens Holmkvist
#4 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 11:33. Emne: Er det A. tristella?
Hej Benny

Tak for din yderligere redegørelse - Jeg kan næsten ikke gøre andet end prøve at få det bedste ud af det med foto i forskellige situationer - når de sidder på æggebakkerne om morgenen. De får lov at flyve, når jeg har taget billederne.

Vh

Jens

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator