Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torben Lorentzen

Ny på F&N
hvilken fugl (Læst 194 gange) Postet d. 14-08-19 kl. 10:05
hej

Vi har hver sommer besøg af nogle små søde fugle ved vores sommerhus i Dronningmølle - vi vil gerne vide arten.

Det er en mindre formentlig spurvefugl, optræder parvis eller i flok, flyver i dybe buer (som vipstjert), sidder i buske og træer, farven er lys brun, let gullig, desuden rødlig tegning på brystet på det ene køn. Jeg vedhæfter et par foto af dårlig kvalitet. Fuglene har en karakteristisk lyd/sang, den ene knirker, den anden piver næsten som en børnegynge, som trænger til oliesmørelse. Jeg kan sende en lydfil, hvis du sender mig en mail til tlo@dadlnet.dk

mvh

Torben og Elisabeth

hvilken fugl (hej

Vi har hver sommer besøg af nogle små søde fugle ved vores sommerhus i Dronningmølle - vi vil)
Torben Lorentzen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

ole sørensen

Svaraktivitet:

(506)
#1 Svar postet d. 14-08-19 kl. 10:21. Emne: hvilken fugl
....prøv at søge på “tornirsk” og se om det ikke passer med “dine sommerhus-fugle”....

Mvh Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3054)
#2 Svar postet d. 14-08-19 kl. 10:21. Emne: hvilken fugl
Fuglene på billedet er et par Tornirisker.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torben Lorentzen

Ny på F&N
#3 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 10:45. Emne: hvilken fugl
Tak for hurtigt svar - jo, det må dreje sig om tornirisk.

mvh

Torben

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator