Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Leif H. Sørensen
Hvilken gul/hvid målerlarve fra Elm. (Læst 63 gange) Postet d. 19-08-19 kl. 21:36
Banket ned på elm her til aften.

Kan ikke finde noget der ligner i mine bøger. Håber nogen kan hjælpe.

Trente Mølle 19-08-19

mvh

Leif H. Sørensen

Hvilken gul/hvid målerlarve fra Elm. (Banket ned på elm her til aften.
Kan ikke finde noget der ligner i mine bøger. Håber nogen kan hjæl)
Leif H. Sørensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 578)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(8364)
#1 Svar postet d. 20-08-19 kl. 02:45. Emne: Hvilken gul/hvid målerlarve fra Elm.
Den er også "svær" - fordi den netop ikke ligner sig selv - bla. fordi det er en ung larve og ikke mindst, fordi den er i hudskifte, så flere ting ser "forkerte ud" (midlertidigt)

MEN ser man rigtig godt efter, så har den faktisk en gul sidelinie - samtidig med Elm => Ung larve af Abraxas sylvata - Elmemåler.

Det "unge" matcher også med en begyndende larvetid, nu.

Se især billed 29 - bemærk også den sorte plet på forreste proleg.

- se linket HER

Hilsen Kjeld

Hvilken gul/hvid målerlarve fra Elm. (Den er også "svær" - fordi den netop ikke ligner sig selv - bla. fordi det er en ung larve og ikke m)
Kjeld Brem har vedhæftet dette billede
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Leif H. Sørensen
#2 Kommentar postet d. 20-08-19 kl. 08:48. Emne: Hvilken gul/hvid målerlarve fra Elm.
Fantastisk - den havde jeg aldrig fundet frem til.

Den "voksne" larve og sommerfuglene ser vi af og til, så det giver god mening. Og tak for din fyldige forklaring, det er oplysniger som det med den sorte plet, der giver håb om at den hænger fast en anden gang...

mvh

Leif

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator