Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørgen Neist
Lille stueflue hjælp (Læst 51 gange) Postet d. 20-08-19 kl. 09:49

Hej

Håber på lidt hjælp ved eksperterne her.

Bor ved en minkfarm, og er plaget af lille stueflue.

Jeg er klar over at der generelt er mange fluer i år, og vi har også andre fluer, men kun lille stueflue i utålelige mængder.

Vi havde et flueboom først i juli som varede ca. 3-4 uger, hvor vi fangede mindst 20000 fluer på klæbesnore opsat under udhæng.

Nu har vi igen et boom, og jeg har fanget mindst 1000 fluer siden i går. fluerne i sensommer virker mindre end først på sæson, det er svært at undgå at de komme ind i huset, selv når der er fluenet for vinduer.

Vi får at vide at det nok stammer fra vores have kompost.

Spørgsmål

1. Kan lille stueflue være mindre i sensommer ?

2. Udvikles den i haveaffald i mængder som jeg beskriver ?

3. Hvis den udvikles i kompost, vil den så ikke også kunne opformeres i halmflydelag på en åben gyllebeholder, det må da kunne sidestilles med kompost ?

Håber på svar.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator