Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Cowan Koefoed
hvilken blomst? (Læst 139 gange) Postet d. 22-08-19 kl. 10:00
Der findes mange af disse små kønne blomster i min græsplæne. Omkring 10- 12 cm høje.

Hvilken?

hvilken blomst? (Der findes mange af disse små kønne blomster i min græsplæne. Omkring 10- 12 cm høje.
Hvilken?)
Foto: Poul Cowan Koefoed
Klik på billedet for original størrelse (800 x 400)
Besvar | Kommentér

Stig Madsen

Svaraktivitet:

(664)
#1 Svar postet d. 22-08-19 kl. 10:27. Emne: hvilken blomst?
Den hedder Almindelig Kællingetand (Lotus corniculatus) - se linket HER

Hvis du fjerner "båden" i blomsten, så kan du se "tanden". Den er ofte lidt rødlig i spidsen - det er resterne af blodet, da kællingen bed husbonden i ryggens sydligere regioner.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#2 Kommentar postet d. 22-08-19 kl. 11:11. Emne: hvilken blomst?
Der skulle selvfølgelig stå "vingerne", da "båden" er de kronblade, der omslutter de fertile dele og danner "tanden". Der burde være en edit-funktion for indlæg

Besvar | Kommentér

Poul Cowan Koefoed
#3 Kommentar postet d. 22-08-19 kl. 12:24. Emne: hvilken blomst?
Mange tak Stig!

Det er en sjov historie, den skal jeg fortælle familien, når jeg sender dem billedet.

Inden du godkender oplægget, kan man vælge"Preview" og herunder vælge"rediger" men om kan lade sig gøre i " Kommentér" Ved jeg ikke. ....- Jo, jeg har netop prøvet, så den er god nok!

hvilken blomst? (Mange tak Stig!
Det er en sjov historie, den skal jeg fortælle familien, når jeg sender dem billede)
Foto: Poul Cowan Koefoed
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator