Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Allan Andersen
Kan nogen hjælpe mig med navne på svampe (Læst 150 gange) Postet d. 27-08-19 kl. 14:57
Kan nogle fortælle mig navnene på disse to svampe?

Det er to lamelsvampe, der er fundet i en blandingsskov

Mvh Allan

Kan nogen hjælpe mig med navne på svampe (Kan nogle fortælle mig navnene på disse to svampe?
Det er to lamelsvampe, der er fundet i en blandi)
Allan Andersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole Hvass Madsen
#1 Kommentar postet d. 27-08-19 kl. 15:19. Emne: Kan nogen hjælpe mig med navne på svampe
billeder af lameller tak?

hvis der kommer mælk ud af et lille brud på lamellerne, er det sandsynligvis en mælkehat.

Men flere vinkler...

Besvar | Kommentér

Allan Andersen
#2 Kommentar postet d. 27-08-19 kl. 16:06. Emne: Kan nogen hjælpe mig med navne på svampe
Billede mere

Kan nogen hjælpe mig med navne på svampe (Billede mere
)
Allan Andersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole Hvass Madsen

Svaraktivitet:

(13)
#3 Svar postet d. 27-08-19 kl. 23:50. Emne: Kan nogen hjælpe mig med navne på svampe
Med den indrullede rand ligner det Almindelig Netbladhat

- se linket HER

en ret almindelig svamp.

hvis den ikke har mælk, vil jeg endda sige, at det er ret sikkert.

Besvar | Kommentér

Eva Scheel

Svaraktivitet:

(536)
#4 Svar postet d. 27-08-19 kl. 23:53. Emne: Kan nogen hjælpe mig med navne på svampe
man kan ikke bestemme den til alm. netbladhat uden at kende værten - jeg vil derfor mene den bør tastes som netbladhat ubestemt

Besvar | Kommentér

Eva Scheel

Svaraktivitet:

(536)
#5 Svar postet d. 27-08-19 kl. 23:53. Emne: Kan nogen hjælpe mig med navne på svampe
man kan ikke bestemme den til alm. netbladhat uden at kende værten - jeg vil derfor mene den bør tastes som netbladhat ubestemt

Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen

Svaraktivitet:

(705)
#6 Svar postet d. 28-08-19 kl. 00:34. Emne: Kan nogen hjælpe mig med navne på svampe
Godt nok starter alle som små, men den er alt for lille til Netbladhat, og den har heller ikke nedløbende lameller. Jeg ville blive i mælkehattesporet; der er mange arter med indrullet hatrand som ung.

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1863)
#7 Svar postet d. 28-08-19 kl. 19:57. Emne: Kan nogen hjælpe mig med navne på svampe
holder også på en art af Mælkehat, men lad os se mælken

mvh., Henrik

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator