Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Annette L. Larsen

Ny på F&N
Hjælp ønskes, hvad er det for en? (Læst 262 gange) Postet d. 04-09-19 kl. 21:55
Denne fugl kom og satte sig øverst på min altan for ca. 5 timer siden. Efter nogen tid satte den sig ned på en stol jeg har stående der. Det regner, og måske sidder den lidt mere tørt på stolen. Den virker ikke skræmt selv om jeg kommer tæt på vinduet, så jeg frygter den er syg. Mørket er for længst faldet på. Hvad kan det være for en fugl, mindes ikke at jeg har set en sådan før. Jeg har naturligvis bemærket mærkningen på benene. Jeg bor i Odense V.

Hjælp ønskes, hvad er det for en? (Denne fugl kom og satte sig øverst på min altan for ca. 5 timer siden. Efter nogen tid satte den sig)
Annette L. Larsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3132)
#1 Svar postet d. 04-09-19 kl. 22:24. Emne: Hjælp ønskes, hvad er det for en?
Ingen vild fugl, det er en Brevdue af en slags, der findes mange varianter, jeg kan ikke sige nøjagtigt hvilken.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen
#2 Kommentar postet d. 05-09-19 kl. 08:48. Emne: Hjælp ønskes, hvad er det for en?
De mange forskellige typer af fremavlede tamdueformer kaldes normalt sirduer eller prydduer.

Duer der bruges til kapflyvning er normalt i type og form ret tætte på vildformen, Klippeduen.

Besvar | Kommentér

Annette L. Larsen

Ny på F&N
#3 Kommentar postet d. 05-09-19 kl. 08:57. Emne: Hjælp ønskes, hvad er det for en?
Mange tak for svaret. Den blev her natten over, siddende under stolen. Pludselig fløj den op på gelænderet, pudsede fjerene, rystede sig, lettede og fløj væk. Håber den er nået sit bestemmelsessted.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator