Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Guldsmede og vandnymfer -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Svend Erik Mikkelsen
Hvilken Hedelibel ? (Læst 91 gange) Postet d. 08-09-19 kl. 23:41
Umiddelbart ser det for mig ud som om hannen er blodrød H. og hunnen enten stor- eller almindelig Hedelibel. Men det kan vel ikke passe? Så begge er vel almindelig Hedelibel? Jeg synes at kan se hannens bjælke går ned foran øjet.

Parret er set i dag i Tranum Klitplantage.

Venlig hilsen

Svend Erik

Hvilken Hedelibel ? (Umiddelbart ser det for mig ud som om hannen er blodrød H. og hunnen enten stor- eller almindelig He)
Svend Erik Mikkelsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 531)
Besvar | Kommentér

Ivan Ole Petersen
#1 Kommentar postet d. 11-09-19 kl. 09:08. Emne: Hvilken Hedelibel ?
Hej Svend,

Det er et lækkert billede, og mit bud er at det er et par af Alm. hedelibel, bedømt ud fra overskægget. Det er bare ikke tydeligt nok til at jeg vil lave det som en besvarelse

Hilsen

Ivan

Besvar | Kommentér

Svend Erik Mikkelsen
#2 Kommentar postet d. 11-09-19 kl. 09:18. Emne: Hvilken Hedelibel ?
Mange tak for svaret Ivan. Selv om man ikke kan se gule striber på hannen på billedet (det er delvis et modlysbillede)så kan det jo kun være almindelig, - eller stor Hedelibel. Så jeg vil lægge dem ind som almindelig, og så må jeg se hvad der bliver sagt til dette.

Venlig hilsen

Svend Erik

j

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator