Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torbjørn Larsen
Hvilken sanger i hegnet? Søvind, ved Horsens Fjord. (Læst 254 gange) Postet d. 09-09-19 kl. 16:19
Hej. Vi har jævnligt sangere i hegnet med gyldenris og kattehaler. Ser ud til de snupper edderkopper i hegnets hjørner. Tidligere har jeg spurgt på et par billeder, uden der var enighed.

Prøver med et par nye billeder, det ene er meget uskarpt, men viser en meget hvid figur på fuglens side.

Desværre var den der kun kort tid, så der blev ikke finindstillet... (eller i øvrigt indstillet)... på kameraet

Tak for evt. hjælp.

Torbjørn

Hvilken sanger i hegnet? Søvind, ved Horsens Fjord. (Hej. Vi har jævnligt sangere i hegnet med gyldenris og kattehaler. Ser ud til de snupper edderkopper)
Torbjørn Larsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Larsen
#1 Kommentar postet d. 09-09-19 kl. 16:21. Emne: Hvilken sanger i hegnet? Søvind, ved Horsens Fjord.
Fotoet med den hvide figur på siden af fuglen.

Hvilken sanger i hegnet? Søvind, ved Horsens Fjord. (Fotoet med den hvide figur på siden af fuglen.)
Foto: Torbjørn Larse, ukendt sanger
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1120)
#2 Svar postet d. 09-09-19 kl. 16:26. Emne: Hvilken sanger i hegnet? Søvind, ved Horsens Fjord.
Det, jeg kan se af fuglen, er en gransanger.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3132)
#3 Svar postet d. 09-09-19 kl. 20:35. Emne: Hvilken sanger i hegnet? Søvind, ved Horsens Fjord.
Og det jeg ikke kan se, er også en Gransanger

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Larsen
#4 Kommentar postet d. 17-09-19 kl. 20:02. Emne: Hvilken sanger i hegnet? Søvind, ved Horsens Fjord.
Mange tak.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Larsen
#5 Kommentar postet d. 17-09-19 kl. 20:02. Emne: Hvilken sanger i hegnet? Søvind, ved Horsens Fjord.
Mange tak. Fik du min mail ang. extender?

Mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3132)
#6 Svar postet d. 17-09-19 kl. 20:10. Emne: Hvilken sanger i hegnet? Søvind, ved Horsens Fjord.
Nu ved jeg ikke om det er mig eller Niels, du har sendt en mail til, men hvis det er til mig, så har jeg ikke fået den.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Larsen
#7 Kommentar postet d. 17-09-19 kl. 20:23. Emne: Hvilken sanger i hegnet? Søvind, ved Horsens Fjord.
Det var dig. Bare hvis du har tid. Det var via siden her og indholdet var følgende:

Jeg har set du er fotograf og overvejer at købe en extender (2X) til min Canon EOS 700D, for at få lidt gang i et fast objektiv 200 mm, 2,8, som jeg bruger for lidt, da der altid sidder et zoom objektiv (op til 200 mm ) på kameraet. Fuglene er jo lidt generte, så 400 mm vil jo være godt, men koster det for meget på lys, tror du?

(og jeg burde vel spørge under "fotoudstyr"...)

MVH

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Torbjørn Larsen
#8 Kommentar postet d. 17-09-19 kl. 20:23. Emne: Hvilken sanger i hegnet? Søvind, ved Horsens Fjord.
Det var dig. Bare hvis du har tid. Det var via siden her og indholdet var følgende:

Jeg har set du er fotograf og overvejer at købe en extender (2X) til min Canon EOS 700D, for at få lidt gang i et fast objektiv 200 mm, 2,8, som jeg bruger for lidt, da der altid sidder et zoom objektiv (op til 200 mm ) på kameraet. Fuglene er jo lidt generte, så 400 mm vil jo være godt, men koster det for meget på lys, tror du?

(og jeg burde vel spørge under "fotoudstyr"...)

MVH

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3132)
#9 Svar postet d. 17-09-19 kl. 20:37. Emne: Hvilken sanger i hegnet? Søvind, ved Horsens Fjord.
Ok, selv bruger jeg en 1,4X extender på en 300mm tele, det tager en blænde, men giver en fin 420mm på f.5,6. Så når din 200mm er på hele 2,8 som udgangspunkt, burde det nok kunne lade sig gøre at få en fornuftig 400mm f.5.6 tele ud af det. Om du så taber noget skarphed, kommer an på teleconverterens kvalitet og hvor godt den arbejder sammen med netop din tele, der kan du nok finde anmeldelser og tests på internettet. Min tele giver samme skarphed med og uden converter.

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator