Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Drewsen
Skorpionlignenede sort bille (Læst 84 gange) Postet d. 11-09-19 kl. 13:11
Lad det være sagt med det samme: Jeg ved intet om biller. Jeg så dog i dag en bille, som jeg aldrig har set før. Lang, sort og med et haleparti som pludselig blev løftet og bukket om som man ser det på skorpioner. Nåede desværre ikke at få taget et billede.

Hvad kan det være for en?

Besvar | Kommentér

Lars Thomas

Svaraktivitet:

(386)
#1 Svar postet d. 11-09-19 kl. 13:17. Emne: Skorpionlignenede sort bille
Den her:

Skorpionlignenede sort bille (Den her:)
Lars Thomas har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 575)
Besvar | Kommentér

Lars Thomas

Svaraktivitet:

(386)
#2 Svar postet d. 11-09-19 kl. 13:17. Emne: Skorpionlignenede sort bille
Glemte navnet: Ocypus olens - Stor kæmperovbille

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel

Svaraktivitet:

(102)
#3 Svar postet d. 11-09-19 kl. 13:22. Emne: Skorpionlignenede sort bille
Hej Jens,

Selv ved jeg såmænd heller ikke så meget om biller. Men jeg ved dog, at den beskrevne adfærd ihvertfald blandt rovbiller (der meget ofte er aflange og sorte) er en meget anvendt advarsels-positur, som de bruger, når de føler sig truet. Truslen vil ofte slet og ret bestå i observatørens tilstedeværelse. Dyrene løfter og krummer halespidsen, ofte helt op og fremad over hovedet, på skorpion-manér.

Jeg tror derfor ikke på, at det er muligt nærmere at bestemme din bille udfra de oplysninger, du giver.

Vh Elisabeth

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator